Advenica anställer Jennie Henriksson som Senior Sales Executive

För att öka tillväxten inom de kommersiella marknadsområdena rekryterar Advenica Jennie Henriksson till tjänsten som Senior Sales Executive för marknadsområdet Enterprise Solutions.

Jennie Henriksson har mångårig erfarenhet som säljare inom IT. Jennie besitter förmågan att etablera långvariga relationer som bygger på förtroende och har tidigare erfarenhet genom positioner inom Apptus Technologies AB och Nationalencyklopedin AB. Jennie kommer att tillsammans med Rune Bengtsson, VP Sales för Advenicas marknadsområde Enterprise Solutions, arbeta för att förmedla bolagets säkerhetslösningar gentemot företag och organisationer inom kritisk infrastruktur.

Jennie kommer att bidra med sin erfarenhet, goda kontakter och positiva attityd. Hon har komponenterna för att tillsammans med Rune uppnå framgång inom marknaden Enterprise Solutions och vi ser fram emot att se vad de kan åstadkomma tillsammans”, säger Einar Lindquist, VD, Advenica AB.

För att möta det växande behovet av säkerhetslösningar inom företag och organisationer inom kritisk infrastruktur och energisektorn, krävs det kompetens och erfarenhet som Jennie kommer bidra med. Jennie tillträder tjänsten omgående.

”Jag trivs bäst i en dynamisk arbetsmiljö, med passionerade, och betrodda kollegor där en rak och öppen kommunikation är högt värderat. Jag attraheras av företag som prioriterar innovation och levererar högkvalitativa produkter och tjänster. Därför vet jag att jag kommer trivas hos Advenica och i min roll att öka kännedomen om Advenicas lösningar inom Enterprise Solutions”, säger Jennie Henriksson, Senior Sales Executive, Advenica AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Einar Lindquist, VD Advenica AB, +46 (0)704 29 98 39, einar.lindquist@advenica.com

Denna information är sådan information som Advenica är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 september 2016 kl. 08:45.

Advenica är en ledande europeisk leverantör av cybersäkerhet. Advenica utvecklar, tillverkar och säljer avancerade cybersäkerhetslösningar som förhindrar intrång, stöld och dataläckage vid informationsutbyten. Med framtidssäkra och hållbara lösningar möjliggör Advenica för organisationer och företag att ta ett digitalt ansvar. Läs mer på www.advenica.com

Advenica AB är ett publikt bolag listat på Nasdaq OMX First North Premier med kortnamnet ”ADVE”. Certified Adviser är Erik Penser Bankaktiebolag. www.penser.se

Jennie kommer att bidra med sin erfarenhet, goda kontakter och positiva attityd. Hon har komponenterna för att tillsammans med Rune uppnå framgång inom marknaden Enterprise Solutions och vi ser fram emot att se vad de kan åstadkomma tillsammans.
Einar Lindquist, VD, Advenica AB
Jag trivs bäst i en dynamisk arbetsmiljö, med passionerade, och betrodda kollegor där en rak och öppen kommunikation är högt värderat. Jag attraheras av företag som prioriterar innovation och levererar högkvalitativa produkter och tjänster. Därför vet jag att jag kommer trivas hos Advenica och i min roll att öka kännedomen om Advenicas lösningar inom Enterprise Solutions.
Jennie Henriksson, Senior Sales Executive, Advenica AB