Advenica erhåller order värd 5,7 MSEK från finsk kund

Advenica, en ledande europeisk leverantör av cybersäkerhetslösningar, har fått en ny beställning från en kund som arbetar nära Finlands National Security.

Digitaliseringen innebär att fler enheter är anslutna till Internet – vilket är praktiskt, men det ökar också de möjliga attackvägarna in till IT-strukturen. Att undvika digital kommunikation är knappast en lösning, och det enda sättet att undgå attackerna är att arbeta med cybersäkerhet på ett konsekvent och strukturerat sätt. Därför har flera finska kunder inom den offentliga sektorn redan valt Advenicas certifierade krypterings- och segmenteringsprodukter.

Den nya beställningen, värd 5,7 MSEK, kommer från en kund som arbetar nära Finlands National Security. Beställningen avser Advenicas Cross Domain Solution-produkter samt tjänster. Leverans är planerad till Q4 2019. Branschens art och omständigheterna beträffande leveransen och kunden innebär att ytterligare information om slutkunden inte kommer att publiceras.

"Vi ser en tydligt växande efterfrågan på cybersäkerhetslösningar som möter olika organisationers höga krav på informationssäkerhet - och våra unika cybersäkerhetslösningar med hög assurans är exakt vad dessa kunder behöver" säger Mikael Puska, CEO, Advenica Oy.

Marie Bengtsson, tf VD Advenica AB, +46 (0) 703 860 032 marie.bengtsson@advenica.com

Denna information är sådan information som Advenica är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 september 2019 kl. 08.45.

Advenica tillhandahåller expertis, hög assurans och cybersäkerhetslösningar i världsklass för kritisk data-in-motion upp till Top Secret-klassning. Med oss stärker länder, myndigheter, företag och organisationer informationssäkerheten och digitaliserar ansvarsfullt. Bolaget grundades 1993 och har EU-godkännande på högsta säkerhetsnivå. Våra unika produkter designas, utvecklas och tillverkas i Sverige. Läs mer på www.advenica.com

Advenica AB är ett publikt bolag listat på Nasdaq First North Premier Growth med kortnamnet ”ADVE”. Certified Adviser är Erik Penser Bank, telefon +46 (0)8 463 83 00, Email: certifiedadviser@penser.se, www.penser.se

Om oss

Advenicas expertis hjälper länder, myndigheter, företag och organisationer att skydda den allra viktigaste digitala informationen. Våra välbeprövade och betrodda cybersäkerhetslösningar isolerar nätverk fysiskt och kopplar samtidigt samman data på ett säkert sätt. Sedan starten 1993 designar, utvecklar och tillverkar vi alla krypto- och segmenteringsprodukter i Sverige för att garantera hög assurans. Läs om vår unika teknologi och dess EU- och nationella godkännanden på högsta säkerhetsnivå på www.advenica.com Advenica AB är ett publikt bolag listat på Nasdaq First North Premier Growth Market med kortnamnet ”ADVE”. Certified Adviser: Erik Penser Bank telefon: 08-463 83 00 email: certifiedadviser@penser.se www.penser.se

Citat

Vi ser en tydligt växande efterfrågan på cybersäkerhetslösningar som möter olika organisationers höga krav på informationssäkerhet - och våra unika cybersäkerhetslösningar med hög assurans är exakt vad dessa kunder behöver.
Mikael Puska, CEO, Advenica Oy