Advenica får order värd 6,7 MSEK från svensk myndighet

Advenica, den svenska leverantören av cybersäkerhetslösningar, har erhållit en ny order från en svensk myndighet.
Affären är värd 6,7 MSEK, avser tjänster och leveranserna kommer att ske löpande fram till juni 2022.

Advenica är sedan länge en väletablerad och betrodd leverantör av cybersäkerhetslösningar som skyddar kritisk information - lösningar som möter de allra högsta säkerhetskraven. En ny order på tjänster för säkerställandet av fortsatt upprätthållande av kvalitet och hög assurans har nu erhållits från en svensk myndighet.

Leveransen av ordern påbörjas omgående och sker sedan löpande fram till juni 2022.

"Advenica har lång erfarenhet av att arbeta med kunder som ställer mycket höga krav på säkerhetsteknologin – kunder som kräver lösningar som värnar den mest skyddsvärda informationen. Vi är stolta över att svenska myndigheter väljer oss som leverantör av effektiva cybersäkerhetslösningar – lösningar som genom att skydda kritisk information bidrar till en säkrare värld" säger Marie Bengtsson, VD, Advenica AB.

Marie Bengtsson, VD Advenica AB, +46 (0) 703 860 032 marie.bengtsson@advenica.com

Denna information är sådan information som Advenica är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 mars 2021 kl. 09.45.

Advenicas expertis hjälper länder, myndigheter, företag och organisationer att skydda den allra viktigaste digitala informationen. Våra välbeprövade och betrodda cybersäkerhetslösningar isolerar nätverk fysiskt och kopplar samtidigt samman data på ett säkert sätt. Sedan starten 1993 designar, utvecklar och tillverkar vi alla krypto- och segmenteringsprodukter i Sverige för att garantera hög assurans. Läs om vår unika teknologi och dess EU- och nationella godkännanden på högsta säkerhetsnivå på www.advenica.com

Advenica AB är ett publikt bolag listat på Nasdaq First North Premier Growth Market med kortnamnet ”ADVE”. Certified Adviser är Erik Penser Bank, telefon 08-463 83 00, Email: certifiedadviser@penser.se, www.penser.se

Citat

Advenica har lång erfarenhet av att arbeta med kunder som ställer mycket höga krav på säkerhetsteknologin – kunder som kräver lösningar som värnar den mest skyddsvärda informationen. Vi är stolta över att svenska myndigheter väljer oss som leverantör av effektiva cybersäkerhetslösningar – lösningar som genom att skydda kritisk information bidrar till en säkrare värld.
Marie Bengtsson, VD Advenica AB