Advenica får produktbeställning från nordisk myndighet

Cybersäkerhetsföretaget Advenica har mottagit en produktbeställning från en nordisk myndighet till ett värde av 2 MSEK. Beställningen, med omgående leverans, gäller Advenicas VPN-lösningar för säker kommunikation.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Andreas Linde, VD, 0708-38 66 71, andreas.linde@advenica.com

Informationen i detta pressmeddelande offentliggörs av Advenica i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 2 juni 2015 kl. 15.00.

Advenica är en ledande europeisk leverantör av cybersäkerhet. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer avancerade cybersäkerhetslösningar som förhindrar intrång, stöld och dataläckage vid informationsutbyten och möjliggör därmed samverkan mellan och inom nationer, organisationer och system med höga säkerhetskrav. www.advenica.com

Advenica AB är ett publikt bolag listat på Nasdaq OMX First North Premier med kortnamnet ADVE. Certified Adviser är Erik Penser Bankaktiebolag. www.penser.se