Advenica går med i WASP Research Arena for Operational Data

Advenica går med i forskningsarenan WASP Research Arena for Operational Data, där Bolaget tillsammans med forskare och industripartners kommer att bedriva forskning inom området för datadriven drift av system. Tillsammans med övriga bolag inom forskningsarenan kommer nya konceptlösningar och demonstrationer tas fram.

WASP Research Arenas (WARA) är en brygga mellan forskning och industri som erbjuder en plattform för samverkan mellan ledande forskning och industri. Det skapar en möjlighet till att bidra till signifikanta genombrott för industrin inom dess forskningsområden. Området Operational Data (Ops) är en nyligen etablerad och dynamisk arena designad för att ge svensk industri och akademi en plats för att adressera de svåraste utmaningarna inom forskningen på området för operationell och driftsdata. Det är en unik möjlighet att både validera och förfina teoretiska antagande i en verklighet som är relevant för industrin.

För Advenica innebär medlemskapet att Advenica kan stärka sin förmåga att kontinuerligt utveckla, förbättra och upptäcka nya produkter. Det kommer också att ge Bolaget möjlighet att dela med sig av den breda expertisen inom cybersäkerhet. Läs mer om WASP och WARA-Ops.

"Vi är glada att välkomna Advenica till WASP Research Arena for Operational Data. De tillför ett viktigt och välbehövligt säkerhetsperspektiv till samarbetet, vilket gynnar många WASP-forskare och fakultetsmedlemmar" säger Johan Eker, Co-Project Manager WARA Ops, Adj. member AMG, Principal Researcher, Ericsson Research och Paul Townend, Co-Project Manager WARA Ops, Associate Professor, Department of Computing Science, Umeå Universitet.

För mer information, vänligen kontakta
Marie Bengtsson, VD Advenica AB, +46 (0) 703 860 032, marie.bengtsson@advenica.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 februari 2024 kl. 09.30.

Om Advenica-koncernen

Advenica tillhandahåller expertis, hög assurans och cybersäkerhetslösningar i världsklass för kritisk data-in-motion upp till Top Secret-klassning. Med oss stärker länder, myndigheter, företag och organisationer informationssäkerheten och digitaliserar ansvarsfullt. Bolaget grundades 1993 och har EU-godkännande på högsta säkerhetsnivå. Våra unika produkter designas, utvecklas och tillverkas i Sverige. Läs mer på www.advenica.com

Advenica AB är ett publikt bolag listat på Nasdaq First North Premier Growth Market med kortnamnet ”ADVE”. Certified Adviser är Redeye AB, www.redeye.se

Vi är glada att välkomna Advenica till WASP Research Arena for Operational Data. De tillför ett viktigt och välbehövligt säkerhetsperspektiv till samarbetet, vilket gynnar många WASP-forskare och fakultetsmedlemmar.
Johan Eker, Co-Project Manager WARA Ops, Adj. member AMG, Principal Researcher, Ericsson Research and Paul Townend, Co-Project Manager WARA Ops, Associate Professor, Department of Computing Science, Umeå Universitet