Advenica gör debut på polska marknaden med affär värd över 440 TSEK

Advenica, den svenska utvecklaren och tillverkaren av cybersäkerhetslösningar, har genom sin polska partner Blue Energy tecknat ett strategiskt viktigt avtal. Ordern på cybersäkerhetsplattformar och support kommer från en kund inom kritisk infrastruktur.

Affären innebär att Advenica kan välkomna en ny kund från ett nytt land men också en ny bransch – ett genombrott på flera plan, även om den initiala intäkten är begränsad. Kunden, ett energibolag, har beställt lösningar inom produktfamiljen Cross Domain Solutions samt supporttjänster. Ordervärdet uppgår till cirka 440 TSEK, med leverans under fjärde kvartalet 2017.

Lösningarna håller domäner isolerade och säkerställer ett kontrollerat informationsflöde med hög assurans, vilket är avgörande för tillförlitlig energiproduktion och -distribution. Ordern kan även betraktas som en milstolpe för Advenicas affärsområde Enterprise Solution, som på kort tid vunnit flera viktiga affärer.

"Vi märker av ett starkt ökande intresse från kunder och potentiella partners. Säkerhetsfrågor kommer allt högre upp på ledningsgruppers agenda, och många partners ser samarbetet med oss som en möjlighet att kvalificera sig till upphandlingar. Tillsammans med Blue Energy, vår partner både avseende produkter och konsulttjänster, kan en aktiv dialog föras i Polen", säger Rune Bengtsson, Sales Manager, Advenica AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Rune Bengtsson, Sales Manager Advenica AB, +46 (0)70 21 97 718, rune.bengtsson@advenica.com

Denna information är sådan information som Advenica är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 oktober 2017 kl. 08:45.

Advenica är en ledande europeisk leverantör av cybersäkerhet. Advenica tillhandahåller avancerade cybersäkerhetlösningar och -tjänster för affärsdriven informationshantering, säker digitalisering och högassurans. I mer än 20 år har Advenica med framtidssäkra och hållbara lösningar möjliggjort för organisationer och företag att ta ett digitalt ansvar. Läs mer på www.advenica.com

Advenica AB är ett publikt bolag listat på Nasdaq First North Premier med kortnamnet ”ADVE”. Certified Adviser är Erik Penser Bank, telefon +46 (0)8 463 83 00, www.penser.se

Om oss

Advenicas expertis hjälper länder, myndigheter, företag och organisationer att skydda den allra viktigaste digitala informationen. Våra välbeprövade och betrodda cybersäkerhetslösningar isolerar nätverk fysiskt och kopplar samtidigt samman data på ett säkert sätt. Sedan starten 1993 designar, utvecklar och tillverkar vi alla krypto- och segmenteringsprodukter i Sverige för att garantera hög assurans. Läs om vår unika teknologi och dess EU- och nationella godkännanden på högsta säkerhetsnivå på www.advenica.com Advenica AB är ett publikt bolag listat på Nasdaq First North Premier Growth Market med kortnamnet ”ADVE”. Certified Adviser: Erik Penser Bank telefon: 08-463 83 00 email: certifiedadviser@penser.se www.penser.se

Citat

Vi märker av ett starkt ökande intresse från kunder och potentiella partners. Säkerhetsfrågor kommer allt högre upp på ledningsgruppers agenda, och många partners ser samarbetet med oss som en möjlighet att kvalificera sig till upphandlingar. Tillsammans med Blue Energy, vår partner både avseende produkter och konsulttjänster, kan en aktiv dialog föras i Polen.
Rune Bengtsson, Sales Manager, Advenica AB