Advenica växer i Europa - ny österrikisk order värd 5 MSEK

Advenica, en ledande europeisk leverantör av cybersäkerhets-lösningar, har fått en ny order på produkter och tjänster från en kund inom den österrikiska offentliga sektorn.

Advenica erbjuder expertis och unika, tekniskt avancerade, hållbara och framtidssäkrade cybersäkerhetslösningar med hög assurans för kritisk data-in-motion upp till Top Secret-klassificering. Bolaget har sitt huvudkontor i Malmö och etablerade sig i Österrike i mitten av 2017 för att bättre kunna tillhandahålla högassuranslösningar till kunder i Österrike och andra europeiska länder.

Den nyligen tecknade ordern, värd 5 MSEK, avser både Advenicas produkter och tjänster. Kunden är en organisation i den österrikiska offentliga sektorn och leveransen planeras till Q3 och Q4 2019. Produkterna kommer delvis tillpassas och produceras i Österrike, en lösning som tillför lokal koppling och kunskap. Branschens karaktär och omständigheter avseende leverans och kund innebär att ingen ytterligare information om kunden kommer att publiceras.

"Vi arbetar med många kunder vars verksamhet kräver högassuranslösningar för att säkert kunna skydda sin mest värdefulla information. Denna nya order visar återigen att det finns ett konkret behov av vår expertis och våra unika cybersäkerhetslösningar med hög assurans" säger Markus Gursch, CEO Advenica Austria.

Markus Gursch, CEO Advenica Austria, +43 1 25 30 025 270, markus.gursch@advenica.com

Denna information är sådan information som Advenica är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 juli 2019 kl. 09:45

Advenica tillhandahåller expertis, hög assurans och cybersäkerhetslösningar i världsklass för kritisk data-in-motion upp till Top Secret-klassning. Med oss stärker länder, myndigheter, företag och organisationer informationssäkerheten och digitaliserar ansvarsfullt. Bolaget grundades 1993 och har EU-godkännande på högsta säkerhetsnivå. Våra unika produkter designas, utvecklas och tillverkas i Sverige. Läs mer på www.advenica.com

Advenica AB är ett publikt bolag listat på Nasdaq First North Premier med kortnamnet ”ADVE”. Certified Adviser är Erik Penser Bank, telefon +46 (0)8 463 83 00, Email: certifiedadviser@penser.se, www.penser.se

Vi arbetar med många kunder vars verksamhet kräver högassuranslösningar för att säkert kunna skydda sin mest värdefulla information. Denna nya order visar återigen att det finns ett konkret behov av vår expertis och våra unika cybersäkerhetslösningar med hög assurans.
Markus Gursch, CEO Advenica Austria