• Advenica/

Advenica vinner ytterligare en stororder från en svensk myndighet till ett värde av 23,8 MSEK

En svensk myndighet har beställt cybersäkerhetsutrustning från Advenica. Beställningen inkluderar Advenicas lösningar inom VPN (Virtual Private Network) samt kringutrustning för krypterad kommunikation.

Advenica kommer att tillhandahålla produkter inom produktfamiljen SecuriVPN som inkluderar den patenterade teknologin Three Domain Separation. SecuriVPN och dess administrationssystem har helt unika funktioner som möjliggör högsta möjliga säkerhetsgodkännande och ger användarna stora möjligheter att skydda sin mest värdefulla information mot cyberhot. Dessa lösningar har fått godkännande av EU upp till och med högsta informationsklassningsnivån, SECRET UE/EU SECRET.

“Advenicas produkter är designade, utvecklade och producerade för att tillvarata de mest krävande kundernas behov av en komplett lösning för högassuransleverans. Advenica är ett av ytterst få bolag i landet och Europa som klarar detta. Att våra kunder återkommer till oss visar på att vi har mycket bra lösningar och att kunderna är nöjda med den servicen vi levererar till dem. Jag är mycket nöjd med vad vi som bolag åstadkommer och vår vilja att lyssna och ta till oss våra kunders behov”, säger Einar Lindquist, VD, Advenica AB.

Advenica är ett av fyra bolag i världen som klarar kraven för EU:s högsta säkerhetsklassning för IP-krypton.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Einar Lindquist, VD Advenica AB, +46 (0)704 29 98 39, einar.lindquist@advenica.com

Denna information är sådan information som Advenica är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 december 2016 kl. 08:45.

Advenica är en ledande europeisk leverantör av cybersäkerhet. Advenica utvecklar, tillverkar och säljer avancerade cybersäkerhetslösningar som förhindrar intrång, stöld och dataläckage vid informationsutbyten. Med framtidssäkra och hållbara lösningar möjliggör Advenica för organisationer och företag att ta ett digitalt ansvar. Läs mer på www.advenica.com

Advenica AB är ett publikt bolag listat på Nasdaq OMX First North Premier med kortnamnet ”ADVE”. Certified Adviser är Erik Penser Bankaktiebolag. www.penser.se

Advenicas produkter är designade, utvecklade och produceras för att tillvarata de mest krävande kundernas behov av en komplett lösning för högassuransleverans. Advenica är ett av ytterst få bolag i landet och Europa som klarar detta. Att våra kunder återkommer till oss visar på att vi har mycket bra lösningar och att kunderna är nöjda med den servicen vi levererar till dem. Jag är mycket nöjd med vad vi som bolag åstadkommer och vår vilja att lyssna och ta till oss våra kunders behov.
Einar Lindquist, VD, Advenica AB