Advenicas datadioder erhåller nationell säkerhetsackreditering i Österrike

Advenicas SecuriCDS datatdiod har nu godkänts av Bundesministerium fűr Landesverteidigung och därmed erhållit nationell säkerhetsackreditering i Österrike.

Advenica, som är en ledande europeisk leverantör av cybersäkerhetslösningar, etablerade sig vid halvårsskiftet 2017 i Österrike för att tillhandahålla cybersäkerhetslösningar med hög assurans till kunder i Österrike och andra europeiska länder. Advenicas patenterade teknologi är godkänd på högsta säkerhetsnivå inom EU och bolaget har ett tioårigt ramavtal med den österrikiska försvarsmakten.

"Ackrediteringen är oerhört viktig då den ger oss möjligheter att erbjuda cybersäkerhetslösningar till kunder som kräver Top Secret nivå. Med denna ackreditering har vi ett intressant erbjudande för kunder inom kritisk infrastruktur i Österrike och andra europeiska länder" säger Markus Gursch, CEO Advenica Austria.

Markus Gursch, CEO Advenica Austria, +43 1 25 30 025 270, markus.gursch@advenica.com

Denna information är sådan information som Advenica är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 juni 2019 kl. 08.45.

Advenica tillhandahåller expertis, hög assurans och cybersäkerhetslösningar i världsklass för kritisk data-in-motion upp till Top Secret-klassning. Med oss stärker länder, myndigheter, företag och organisationer informationssäkerheten och digitaliserar ansvarsfullt. Bolaget grundades 1993 och har EU-godkännande på högsta säkerhetsnivå. Våra unika produkter designas, utvecklas och tillverkas i Sverige. Läs mer på www.advenica.com

Advenica AB är ett publikt bolag listat på Nasdaq First North Premier med kortnamnet ”ADVE”. Certified Adviser är Erik Penser Bank, telefon +46 (0)8 463 83 00, Email: certifiedadviser@penser.se, www.penser.se

Om oss

Advenica är en ledande europeisk leverantör av cybersäkerhet. Advenica tillhandahåller avancerade cybersäkerhetslösningar och -tjänster för affärsdriven informationshantering, säker digitalisering och högassurans. I mer än 20 år har Advenica med framtidssäkra och hållbara lösningar möjliggjort för organisationer och företag att ta ett digitalt ansvar. Advenica AB är ett publikt bolag listat på Nasdaq First North Premier med kortnamnet ”ADVE”. Certified Adviser är Erik Penser Bank.

Citat

Ackrediteringen är oerhört viktig då den ger oss möjligheter att erbjuda cybersäkerhetslösningar till kunder som kräver Top Secret nivå. Med denna ackreditering har vi ett intressant erbjudande för kunder inom kritisk infrastruktur i Österrike och andra europeiska länder.
Markus Gursch, CEO Advenica Austria