Svenskt internationellt industriföretag väljer Advenica - ordern värd 0,6 MSEK

Den svenska leverantören av cybersäkerhetslösningar, Advenica, har vunnit en order på Cross Domain Solutions och support.

Ordervärdet är 0,6 MSEK med leverans innan årsskiftet. Cross Domain Solutions möjliggör ett strikt kontrollerat och filtrerat informationsutbyte mellan olika nätverk, som normalt sett inte är sammankopplade på grund av olika säkerhetsklassningar. Produkterna säkerställer att endast information som definieras i en informationssäkerhetspolicy kan skickas mellan olika säkerhetszoner.

Affären med det svenska industriföretaget innebär ännu en framgång för Advenica, som har som målsättning att växa kraftigt inom näringsliv och kritisk infrastruktur. Den aktuella kunden servar den globala marknaden med produkter, tjänster och lösningar inom säkerhet.

"Genom att bemöta mycket höga informationssäkerhetskrav och tillgodose specifika behov av cybersäkerhetslösningar kan vi bidra till vår nya kunds fortsatta utveckling och långsiktigt till ett säkrare samhälle", säger Einar Lindquist, VD, Advenica AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Einar Lindquist, VD Advenica AB, +46 (0)704 29 98 39, einar.lindquist@advenica.com

Denna information är sådan information som Advenica är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 december 2017 kl. 15.30.

Advenica är en ledande europeisk leverantör av cybersäkerhet. Advenica tillhandahåller avancerade cybersäkerhetlösningar och -tjänster för affärsdriven informationshantering, säker digitalisering och högassurans. I mer än 20 år har Advenica med framtidssäkra och hållbara lösningar möjliggjort för organisationer och företag att ta ett digitalt ansvar. Läs mer på www.advenica.com

Advenica AB är ett publikt bolag listat på Nasdaq First North Premier med kortnamnet ”ADVE”. Certified Adviser är Erik Penser Bank, telefon +46 (0)8 463 83 00, www.penser.se

Om oss

Advenicas expertis hjälper länder, myndigheter, företag och organisationer att skydda den allra viktigaste digitala informationen. Våra välbeprövade och betrodda cybersäkerhetslösningar isolerar nätverk fysiskt och kopplar samtidigt samman data på ett säkert sätt. Sedan starten 1993 designar, utvecklar och tillverkar vi alla krypto- och segmenteringsprodukter i Sverige för att garantera hög assurans. Läs om vår unika teknologi och dess EU- och nationella godkännanden på högsta säkerhetsnivå på www.advenica.com Advenica AB är ett publikt bolag listat på Nasdaq First North Premier Growth Market med kortnamnet ”ADVE”. Certified Adviser: Erik Penser Bank telefon: 08-463 83 00 email: certifiedadviser@penser.se www.penser.se

Citat

Genom att bemöta mycket höga informationssäkerhetskrav och tillgodose specifika behov av cybersäkerhetslösningar kan vi bidra till vår nya kunds fortsatta utveckling och långsiktigt till ett säkrare samhälle.
Einar Lindquist, VD, Advenica AB