• Advenica/

Wiener Netze GmbH lägger en order värd 1,3 MSEK på cybersäkerhetsprodukter från Advenica

Advenica har fått en ny order på cybersäkerhetsprodukter med hög assurans från det österrikiska energibolaget Wiener Netze GmbH.

För att ge ett fullständigt skydd för SCADA-system inom OT bör cybersäkerhetslösningar med hög assurans, såsom Cross Domain Solutions-lösningar, användas. Cross Domain Solutions möjliggör strikt kontrollerat och filtrerat informationsutbyte mellan domäner med olika säkerhets- eller skyddsbehov, till exempel databaser, servrar, applikationer eller kombinationer därav. Advenica har en rad olika Cross Domain Solutions – både för enkelriktat informationsutbyte och för dubbelriktat informationsutbyte.

Advenicas kontor i Österrike har nu fått en ny order från energibolaget Wiener Netze GmbH. Den nya ordern är värd 1,3 MSEK, avser Cross Domain Solution-lösningar samt rådgivning & utveckling och kommer att levereras under 2022.

"Att garantera datasäkerhet har blivit ett av de största problemen för stora kritisk infrastruktur-anläggningar såsom energibolag. För att ge skydd för de känsliga OT-systemen behöver dessa kunder lösningar med hög säkerhetsnivå. Vi är mycket glada över att kunna stödja Wiener Netze GmbH i deras informations-säkerhetsarbete. Med hjälp av våra produkter kan Wiener Netze på ett tillförlitligt sätt fortsätta att leverera el, gas, fjärrvärme och data till miljontals människor i Wien och dess förorter" säger Markus Gursch, CEO Advenica GmbH .

r ytterligare information, vänligen kontakta:
Markus Gursch, CEO Advenica Austria, +43 1 25 30025 270, markus.gursch@advenica.com

Denna information är sådan information som Advenica är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 oktober 2022 kl. 08.15.

Om Advenica-koncernen

Advenica tillhandahåller expertis, hög assurans och cybersäkerhetslösningar i världsklass för kritisk data-in-motion upp till Top Secret-klassning. Med oss stärker länder, myndigheter, företag och organisationer informationssäkerheten och digitaliserar ansvarsfullt. Bolaget grundades 1993 och har EU-godkännande på högsta säkerhetsnivå. Våra unika produkter designas, utvecklas och tillverkas i Sverige. Läs mer på www.advenica.com

Advenica AB är ett publikt bolag listat på Nasdaq First North Premier Growth Market med kortnamnet ”ADVE”. Certified Adviser är Redeye AB, www.redeye.se

Att garantera datasäkerhet har blivit ett av de största problemen för stora kritisk infrastruktur-anläggningar såsom energibolag. För att ge skydd för de känsliga OT-systemen behöver dessa kunder lösningar med hög säkerhetsnivå. Vi är mycket glada över att kunna stödja Wiener Netze GmbH i deras informations-säkerhetsarbete. Med hjälp av våra produkter kan Wiener Netze på ett tillförlitligt sätt fortsätta att leverera el, gas, fjärrvärme och data till miljontals människor i Wien och dess förorter.
Markus Gursch, CEO Advenica GmbH