Glimstedt återigen topprankade inom fastighetstransaktioner

Magasinet Fastighetssverige fastställer årligen en lista över de byråer som har haft flest och störst transaktioner under året, baserat på underliggande affärsvolym. Glimstedt toppade listan 2014 och 2015. Nyligen kom siffrorna för 2016 där Glimstedt återigen är topplacerade. Med en andra plats skiljer det några procents från förstaplatsen, Fastighetssverige #2, 2017.

Under 2016 var Glimstedt rådgivare vid fastighetstransaktioner med en underliggande affärsvolym av 45,9 miljarder kronor.

Jan Litborn, Managing Partner på Glimstedts Stockholmskontor och ansvarig för fastighetsgruppen konstaterar:

"Vi har i alla år tillhört toppsegmentet inom fastighetsrelaterad juridik, Fastighetssveriges ranking är ytterligare ett bevis på detta. Vi är stolta och ödmjuka att så många av våra klienter ger oss förtroendet och vi arbetar kontinuerligt på att förbättra vår service och kunskap. Vår samlade expertis gör att vi alltid är ett steg före."

Bland Glimstedts uppdragsgivare finns både svenska och internationella börsnoterade fastighetsbolag, institutionella investerare, fonder, och individer med en eller par fastigheter i sin portfölj. Teamet hanterar hela spektret av fastighetsrelaterad rådgivning. Glimstedt bistår vid förvärv eller försäljning av ett större fastighetsbestånd, noteringsprocesser, exploateringsprojekt, rådgivning i hyresfrågor, plan- och byggärenden eller fastighetsrelaterade processer i hyres- och arrendenämnd eller domstol. Glimstedt har också särskild kompetens inom företagsobligationer åt fastighetsbolag såväl säkerställda som icke säkerställda.

Glimstedt är med genom hela processen med ett långsiktigt perspektiv, inte bara som en juridisk rådgivare utan även en affärsmässig.

Glimstedt är en av Sveriges största advokatbyråer. Glimstedt är en affärsjuridisk fullservicebyrå med en unik geografisk spridning med fler än 250 medarbetare på 13 kontor i Sverige och tre i Baltikum. Läs mer på Glimstedt.se

Citat

Jan Litborn, Managing Partner på Glimstedt Stockholm