Glimstedt biträdde Svenska Handelsfastigheter vid förvärvet av fastighetsportfölj

Advokatfirman Glimstedt har biträtt Svenska Handelsfastigheter i samband med förvärvet av en fastighetsportfölj från Standard Life Investments European Property Growth Fund för en köpeskilling om cirka 530 Mkr. Förvärvet genomfördes som en aktieöverlåtelse av de fastighetsägande bolagen.

Portföljen består av sju handelsfastigheter som är belägna i Falun, Västerås, Gävle, Huddinge och Kungsbacka. Fastigheterna har en total uthyrningsbar yta om cirka 31 100 kvm och är uthyrda till en rad välkända hyresgäster såsom möbel- och inredningskedjorna Jysk och Chilli, Intersport, klädkedjan Lager 157 samt Elgiganten.

Advokatfirman Glimstedts team bestod huvudsakligen av delägarna Johan Stridbeck och Jan Litborn, advokaten Alexander Camitz samt biträdande juristerna Nicklas Bexelius, Jennifer Bergstedt och Fredrik Söderblom, vilka samtliga är verksamma på Glimstedts Stockholmskontor.

Glimstedt är en av Sveriges största advokatbyråer. Glimstedt är en affärsjuridisk fullservicebyrå med en unik geografisk spridning med fler än 250 medarbetare på 13 kontor i Sverige och tre i Baltikum. Läs mer på Glimstedt.se