Glimstedt biträdde Svenska Handelsfastigheter vid förvärvet av fastighetsportfölj om 1,6 mdr

Advokatfirman Glimstedt har biträtt Svenska Handelsfastigheter i samband med förvärvet av en fastighetsportfölj från Niam för en köpeskilling om cirka 1,6 miljarder kronor.

Portföljen består av åtta handelsfastigheter som är belägna i Kalmar, Norrköping, Gävle, Mora och Umeå och har en sammanlagd uthyrningsbar yta om drygt 100 000 kvm med ett hyresvärde om cirka 137 Mkr. Uthyrningsgraden uppgår till 92 procent i portföljen, som består av 37 butiker med XXL, Elgiganten, Jysk, Stadium, Lager 157 och Jula bland hyresgästerna. Livsmedelshandlare som ICA Maxi, City Gross och Systembolaget står för cirka 38 procent av hyresvärdet.

Advokatfirman Glimstedts team bestod av delägarna Johan Stridbeck och Jan Litborn, advokaterna Alexander Camitz och Caroline Söderberg samt biträdande juristerna Nicklas Bexelius, Jennifer Bergstedt, Mica Hultgren, Martin Henning, Fredrik Söderblom och Jan Öhgren, vilka samtliga är verksamma på Glimstedts Stockholmskontor.