Glimstedt i Lettland växer till dubbel styrka

Advokatbyrån Magnussons lettiska team går över till Glimstedt och kommer verka under varumärket Glimstedt. Glimstedt finns på 13 orter i Sverige samt i Estland, Litauen och sedan 2001 i Lettland. Detta innebär att Glimstedts Rigakontor växer från åtta till 16 medarbetare och Magnussons delägare Valdis Kronis och Dr Ivars Kronis blir delägare i Glimstedt. Sammanslagningen sker den 1 oktober 2017.

Glimstedt är en av de ledande och högst rankade advokatbyråerna i både Baltikum och Sverige med fler än 250 medarbetare på totalt 17 kontor. Glimstedt har en bred internationell räckvidd med en stark lokal förankring. Med en konstant närhet till klienterna kan Glimstedt hantera hela spektret inom affärsjuridiken, såväl lokalt som gränsöverskridande.

Enligt Aldis Kalinks, Managing Partner på Glimstedt i Lettland, kommer samgåendet att konsolidera kärnkompetenser och professionell expertis hos Glimstedt team vilket ger lokala och internationella klienter ett betydligt bredare utbud av juridiska tjänster, med experter inom alla juridiska områden.

Genom sammangåendet kommer Glimstedt att utöka sin expertis inom bland annat tvister, fastighetsrätt, bolagsrätt, konkurs och obestånd, commercial, skatt, IP-rätt, skiljeförfarande och konkurrens.

Från och med den 1 oktober kommer advokatbyrån Glimstedt i Lettland att ha fem mycket erfarna delägare – Aldis Kalinks (Managing Partner), Dr. Ivars Kronis, Valdis Kronis, Agnese Medne och Lauris Zubulis.

Dr Ivars Kronis är medlem av lettiska advokatsamfundet, kvalificerad konkurshandläggare, skiljeman i Riga Permanent Court of Arbitrage. Ivars fokuserar på insolvens, omstrukturering och kommersiella tvister och en av de ledande skiljemännen i Lettland. Valdis Kronis erhöll LL.M. examen vid Durham University, Storbritannien. Han är medlem av lettiska advokatsamfundet, kvalificerad konkurshandläggare, skiljemän i Riga Permanent Court of Arbitrage. Valdis huvudområden inkluderar tvister, insolvens, bolagsrätt, fastighetsrätt, skiljeförfaranden, EU- och konkurrensrätt.

Kontakt:
Aldis Kalinks, Managing Partner Lettland
aldis.kalinks@glimstedt.lv

Samgåendet kommer att konsolidera kärnkompetenser och professionell expertis hos Glimstedt team vilket ger lokala och internationella klienter ett betydligt bredare utbud av juridiska tjänster, med experter inom alla juridiska områden
Aldis Kalinks, Managing Partner på Glimstedt i Lettland