Glimstedt inleder partnerskap med Framtidens Företag

Advokatfirman Glimstedt är stolta att meddela att vi under hösten inleder ett partnerskap med inkubatorn Framtidens Företag. Advokatfirman Glimstedts advokater kommer att erbjuda de företag som är anslutna till Framtidens Företags inkubatorsprogram gratis föreläsningar och juridisk rådgivning.

Martin Björkman, som arbetar som affärsutvecklare på inkubatorn Framtidens Företag, ser fram emot samarbetet: ”Det känns fantastiskt roligt att vi nu kan erbjuda våra entreprenörer juridisk rådgivning av högsta kvalitet och samtidigt utvidga vår inkubators nätverk med kompetenta personer” säger Martin, och fortsätter ”det är sunt för bolagen att vid tidig ålder lägga fokus på affärsjuridiken så att saker och ting inte kommer som en chock längre fram då man kanske inte hade rätt avtal på plats”.

”Detta är en möjlighet för oss att ge tillbaka till alla de fantastiska entreprenörer som sliter för att skapa morgondagens arbetstillfällen. Dessutom är juridiken i startup-bolagen ofta väldigt spännande och ger oss fantastiska möjligheter fortsätta finslipa vår känsla för affärer. Vi ser fram att få komma igång och att få följa dessa bolag på deras framgångsresor!” säger Emil Larsson, advokat och affärsutvecklare på Advokatfirman Glimstedt i Göteborg.

Glimstedt är en av Sveriges största advokatbyråer. Glimstedt är en affärsjuridisk fullservicebyrå med en unik geografisk spridning med fler än 250 medarbetare på 14 kontor i Sverige och tre i Baltikum. Läs mer på Glimstedt.se