ÅF Pöyry vinner betydande order från Chr. Hansen i Danmark

ÅF Pöyry har signerat ett nytt kontrakt med bioteknikföretaget Chr. Hansen A/S.

ÅF Pöyry ska modernisera Chr. Hansens produktionsanläggning i Roskilde, Danmark. Ordern är en helhetslösning. Anläggningen i Roskilde producerar probiotika för livs- och läkemedelsindustrin.

Kontraktet omfattar en uppgradering av supportsystemen för att stötta den tidigare levererade fermenteringslinjen att nå högre kapacitet. ÅF Pöyry ansvarar för projektledning, process- och eldesign, installation, idrifttagning och kravställning av alla betydande delar.

”Med en ny modern produktionsanläggning kommer vi möta högre kapacitetskrav från våra kunder. ÅF Pöyrys kompetens och erfarenhet från liknande projekt gör dem till vår bästa partner”, säger Esben Terstrup, chef över Human Health Production på Chr. Hansen.

”Det här är ytterligare ett erkännande som stärker ÅF Pöyrys roll som strategisk leverantör till Chr. Hansen och som projektleverantör till livs- och läkemedelsindustrin”, säger Robert Larsson, EVP och divisionschef Industrial & Digital Solutions Division.

Den nya produktionsanläggningen väntas vara klar i november 2020.

Corporate Communication
ÅF Pöyry AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Magnus Andrén, Area Sales Manager, +46 70 684 53 63

Robert Larsson, EVP och divisionschef Industrial & Digital Solutions Division, +46 72 734 24 69

ÅF är ett ingenjörs- och designföretag med verksamhet inom energi, industri och infrastruktur. Vi skapar hållbara lösningar för kommande generationer genom att förena människor och teknik. Vår bas är i Europa och våra affärer och kunder finns över hela världen.

ÅF – Making Future.

Om oss

AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Vi är 17 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer. Making Future.