AIAR använder AI för att göra lärande personligt

2017 lanserade AIAR utbildningsappen Digital Marketing Pro (DMP). Appen blev en succé och landade högst på listan över högst rankade appar inom kategorin digital marknadsföring. Inom kort hade den svenska start-upen användare från 165 länder!

“Responsen vi fick från DMP-appen bekräftar verkligen att vi är på väg mot någonting stort. Och nu är det dags för nästa steg. Marknaden för microlearning idag består av många digitala utbildningstjänster som använder samma pedagogiska metod för att lära ut och det trots att vi alla vet att alla lär sig olika. Det är hög tid att det ändras nu,” säger AIARs grundare och VD, Rufus Lidman.

För att kunna erbjuda sina användare skräddarsydda kurser efter just deras behov har AIAR nu utvecklat prototyper med AI-stöd. Algoritmerna är framtagna för att maximera varje individs lärande och som första test kommer det nu finnas en enklare form av algoritmerna i den senaste DMP-appen.

“Vi ser väldigt mycket fram emot resultatet. Vi vet att AI-tekniken förbättrar lärandet för varje individ, men till vilken grad vet vi inte än. Detta är en viktig komponent i AIARs strategi för att ta den ledande positionen i världen inom området, då vi under Q3 kommer att bygga in tekniken i världens första utbildningsapp med ett 360-gradigt ekosystem för microlearning,” avslutar AIARs grundare och VD, Rufus Lidman.

Den andra versionen av DMP-appen kommer att lanseras på App Store och Google Play denna vecka.

Théreèse Lundquist – CMO | therese.lundquist@aiar.com | + 46 76 000 08 04

AIAR is democratizing education for the 2.5 billion people in need worldwide. By using new technology to innovate totally new processes, instead of repairing old ones, AIAR is providing the world’s first mobile ecosystem for lifelong learning with 360° content scope.

Rufus Lidman, VD och grundare AIAR
Rufus Lidman, VD och grundare AIAR