DMP Microlearning tar in 3,5 MSEK för att nå det första globala fotfästet inom EdTech

40 procent av alla de 100 miljoner personer som behöver kunna digital marknadsföring ska använda applikationen DMP Microlearning inom tre år. För att nå målet tar EdTech bolaget in ytterligare 3,5 miljoner kronor, som ska användas inför den globala lanseringen.

Med tillskottet på 3,5 MSEK lanseras applikationen DMP Microlearning globalt

Betaversionen DMP Microlearning som behandlar ämnet digital strategi lanserades i höstas via ett exklusivt samarbete med världens största annonsörsorganisation. Inför den globala lanseringen av DMP Microlearning via appstore och google play tar bolaget in ytterligare 3,5 miljoner kronor från styrelsen och privata änglar, så som Milky Way Cap och SalesInvest som är de största ägarna efter grundaren. Investeringarna ska användas för att förbättra produkten och för att lyckas ta en första aptitretande tugga av den globala marknaden.

- Utvecklingen av DMP Microlearning har fram till nu finansierats av 2,5 miljoner kronor sådd från grundare och investerare. Det kompletteras nu med en andra halva sådd om 3,5 miljoner kronor till en försiktig värdering om 30 miljoner kronor. Efter en global lansering kommer nästa investering att ske som en A-runda med pris om minst det tredubbla, berättar Rufus Lidman, VD och grundare av DMP Microlearning.

DMP Microlearning ska säkerställa 40 miljoner personers digitala framgång

Estimat visar att nära 100 miljoner personer behöver lära sig digital marknadsföring inom tre år. Däremot är utbudet att nå kunskap om digital marknadsföring på ett effektivt sätt uselt.

- Med DMP Microlearning kan världens företag få kunskap om hur de når maximal digital framgång, samt enskilda individer säkerställa sin attraktion på arbetsmarknaden. Tack vare bolagets mål att nå 40 procent av alla de 100 miljoner som behöver denna kunskap tog mitt beslut att investera i DMP Microlearning endast trettio minuter, förklarar Stefan Bergström, investerare i DMP Microlearning via Milky Way Cap.

För mer information, vänligen kontakta:

Malin Johansson, Pressansvarig
malin.johansson@digitalmarketingprofessional.com, 0730-67 89 44

Rufus Lidman, VD
rufus.lidman@digitalmarketingprofessional.com, 0733-90 18 80

DMP Microlearning är ett unikt sätt att lära sig digital marknadsföring via applikationer som kombinerar content för traditionell instudering, interaktiva tester för kontroll av kunskapsnivå samt moderna verktyg för praktisk tillämpning. Missionen är skapa nästa generation av digitala ledare som når maximal digital framgång. Affärsmålet är att nå 40 procent av alla 100 miljoner människor som är i behov av kompetens inom digital marknadsföring innan 2020 digitalmarketingprofessional.com/se

Rufus Lidman, VD och grundare av DMP Microlearning.
Stefan Bergström, investerare i DMP Microlearning via Milky Way Cap.