EdTech bolaget DMP Microlearning ska ta global dominans med nytillsatt styrelse med välkända branschnamn

40 procent av alla 100 miljoner personer som behöver kunna digital marknadsföring ska använda appen DMP Microlearning innan 2020. För att nå målet har EdTech bolaget DMP Microlearning tillsatt en fulltalig styrelse med kända branschnamn. Det senaste tillskottet är Tobiis styrelseordförande, Kent Sander.

Kent Sander gör DMP Microlearnings styrelse fullskalig

Kent Sander är styrelseordförande för två digitala Unicorns; Mr. Green och det världsledande eye tracking bolaget Tobii. Tidigare har han även varit styrelseordförande för en tredje Unicorn; Transmode. Kent har 35 års erfarenhet inom ledande positioner på internationella företag inom digitala områden, varav över 20 år i USA.

Utöver VD Rufus Lidman och Kent Sander så ingår sedan tidigare Mattias Hjelmstedt, Magnus Larsson och Mattias Hansson i styrelsen. Samtliga väl etablerade inom sina respektive områden vad gäller globalt digitalt serieentreprenörskap, europeisk IT-industri och VC-processer.

-          Kent gör styrelsen till ett komplett digitalt dream team. Nu kan vi säkerställa att vi har de allra främsta förutsättningarna för resan mot en global dominant position inom Microlearning, det allra mest explosionsartade området inom EdTech, berättar Rufus Lidman, VD och grundare av DMP Microlearning.

DMP Microlearning lanseras som global app

Efter en succéstart med betatest på svenska marknaden i samarbete med världens största annonsörsorganisation, lanseras den mobila appen DMP Microlearning under våren globalt via appstore och google play. Målet är att 40 procent av alla 100 miljoner personer som behöver kunna digital marknadsföring ska använda appen innan 2020.

För mer information, vänligen kontakta:
Rufus Lidman, VD
rufus.lidman@dmpmicrolearning.com, 0733-90 18 80

DMP Microlearning är ett helt unikt sätt att lära sig digital marknadsföring via applikationer som kombinerar content för traditionell instudering, interaktiva tester för kontroll av kunskap, samt moderna verktyg för praktisk tillämpning. Missionen är skapa nästa generation av digitala ledare som når maximal digital framgång. www.digitalmarketingprofessional.com/se

Kent gör styrelsen till ett komplett digitalt dream team. Nu kan vi säkerställa att vi har de allra främsta förutsättningarna för resan mot en global dominant position inom Microlearning, det allra mest explosionsartade området inom EdTech.
Rufus Lidman, VD och grundare av DMP Microlearning