Förenade genom musiken går Denise Lopez och MC Lyte från ord till handling!

Två starka kvinnor går från ord till handling och lanserar nu tillsammans låten ”Dare to change the world”

MC Lyte med sin bas i L.A. och grundare till det filantropiska nätverket Hip Hop Sitsters Network har länge genom sin musik och sitt engagemang arbetat för att stötta utsatta kvinnor. Denise Lopez genom sitt engagemang i den digitala start-upen AIAR som bygger en plattformslösning vars syfte är att ge alla med en mobiltelefon, tillgång till gratis utbildning. Tillsammans ger de #empowerment ett ansikte och en tydlig agenda.

- I believe music has the capability to heal and motivate society. This song aims to show a brighter way to a brighter day. Changing the world isn't easy but if we all do our part it can be done. I'm excited to join Denise to express how Changing the World, as we see it, is vital, sager MC Lyte.

Musiken har världslansering fredagen den 23 mars och presenteras genom en lanseringsfest i Stockholm torsdagen den 22 mars. Därefter startar en intensiv PR-turné. Denise Lopez kommer, vid sidan av sin roll som CER på AIAR att tillsammans med MC Lyte, besöka både USA, Europa och Asien där Denise Lopez, är fortsatt mycket populär, på sin PR-turné.

- Den första feed-backen vi har fått på vår låt är översvallande. Låten spelas redan över  hela världen och jag och MC Lyte ser fram emot att låtens innebörd verkligen ger konkreta resultat, säger Denise Lopez, CER AIAR.

”Dare to change the world” håller som bäst på att distribueras över hela världen.Videon lanseras inom kort.

Artist: Denise Lopez Featuring MC Lyte

Skriven och Producerad av: Denise Lopez

(Rapp skriven och framförd av MC Lyte)

Vokaler inspelade och mixade på Grand Music Group Stockholm av Mårten Fredholm & Oliver Heinänen

Label: Yellow Rhinestone Records

Fotograf: Denise Lopez

Omslag: Zeb Lopez

Smink & Hår: Magdalena Moldoveanu

Presskontakt:

Therese Lundquist

Therese.lundquist@aiar.com

Bokningar:

Serge Vasseur

sergenco@aol.com

IG: @xtra.tour

www.deniselopez.com

IG: deniselopezmusic

TW: iamdeniselopez

FB: deniselopezmusic

Bio:

Denise Lopez har en framgångsrik karriär som sångerska, låtskrivare, producent och Djane med mer än 500 000 sålda album. Hon har turnerat världen över och sålt slut Tokyo Dome i Japan två gånger! Hon var den enda svenska artisten som var förband till Michael Jackson på ett fullsatt Ullevi i Göteborg, och förband till 50 Cent i Helsingfors, Finland.

Denise har arbetat med framgångsrika producenter och låtskrivare som Max Martin, Andreas Carlsson, Per Magnusson, David Kreuger, Anders Bagge, Derek Bramble (David Bowie & Whitney Houston), Hebie Crichlow, Father Mc, Pras Michel (Fugees) och Michael Feiner bland andra.

Denise startade sin karriär som dansare och körtjej och turnerade runt om i världen mellan 1989–1994 med Dr.Alban, Melodie MC och den berömda dansgruppen Culture Beat (Mr. Vain). Under sitt sista år med Culture Beat tecknade hon sitt första skivkontrakt och spelade in albumet TBA (Totally Bombastic Anecdotes) med Sony Music Sweden under hennes smeknamn DeDe. Hennes andra singel (Party) öppnade marknaden i Japan och hennes första album TBA sålde guld inom en månad.

I slutet av 1999 kom en ny utmaning för Denise, hon startade egen label och i juli 2002 släppte hon sitt fjärde album i Japan (genom Epic) under titeln "Like a Queen". 2003 lanserades tre singlar och hennes första DVD-samling. I augusti 2007 släppte hon singeln "Turn on" tillsammans med Grammy-vinnande artisten Pras Michel (The Fugees). Låten är skriven och producerad av Pras Michel och toppade svenska hitlistan i nio veckor, som bäst 2:a.

I december 2007 turnerade Denise i Kina för första gången, hon gjorde två shower på de största klubbarna i Peking, Club Mix och Club Cargo. I november 2008 turnerade hon tillsammans med Pras Michel i Estland, Lettland, Finland, Danmark och Sverige. I december 2008 gjorde hon sin första live-bandsturné i Kina.

Denise blev utnämnd till en av topp 150 Djane’s i världen av magasinet djanmag.com. Denise Lopez lanserade fyra nya singlar under perioden oktober 2016–2017.

I believe music has the capability to heal and motivate society. This song aims to show a brighter way to a brighter day. Changing the world isn't easy but if we all do our part it can be done. I'm excited to join Denise to express how Changing the World, as we see it, is vital.
MC Lyte, founder Hip Hop Sisters Network and world famous artist
Den första feed-backen vi har fått på vår låt är översvallande. Låten spelas redan över hela världen och jag och MC Lyte ser fram emot att låtens innebörd verkligen ger konkreta resultat.
Denise Lopez, CER AIAR.