Aixia tar order inom avancerade nätverkslösningar, värde 5,3 MSEK

Report this content

Mölndal                                                                                               2024-07-10

Aixia är glada att kunna meddela om en order inom sina avancerade nätverkslösningar från en nuvarande kund, ett av Sveriges ledande hotellföretag. Affären, värderad till 5,3 MSEK, understryker besöksnäringsföretagets engagemang för att uppgradera sin åldrande nätverksinfrastruktur med nästa generations nätverksplattform, inklusive toppmodern WiFi från Arista Networks.

Som en del av detta transformativa projekt kommer Aixia att ansvara för designen, installationen och löpande support av den nya nätverksarkitekturen. Detta partnerskap syftar till att höja kundupplevelsen inom gästfrihetssektorn genom att tillhandahålla tillgängliga höghastighetsanslutning till alla deras anläggningar.

Petter Ahlén, försäljningschef på Aixia, kommenterade samarbetet: "Vi är glada över att samarbeta med en så framstående aktör inom besöksnäringen. Denna affär lyfter fram förtroendet för vår expertis och kvaliteten på våra lösningar. Vi ser fram emot att leverera en banbrytande nätverkslösning som avsevärt kommer att förbättra gästupplevelsen och operativ effektivitet."

Implementeringen av denna nästa generations nätverksinfrastruktur förväntas sätta en ny standard inom besöksnäringen, vilket säkerställer att gäster och personal drar nytta av tillgänglig och högpresterande anslutning.

För mer information, kontakta Bolaget:

VD Mattias Bergkvist

Taljegårdsgatan 11 C