Aktia Abp: I Aktias nya nätbank sköter du alla ärenden

Aktia Abp
Fritt för publicering 13.2.2012 kl. 13.00

Aktia har förnyat sin nätbank för privatkunder. Den nya nätbanken erbjuder både nya och bekanta funktioner för smidig skötsel av bank- och försäkringsärenden.

Aktiakoncernens alla produkter och tjänster för privatkunder syns nu i nätbanken. Utöver banktjänster finns också alla försäkringar i en och samma nättjänst.

Kundorienterad service är kärnan i Aktias verksamhet, och vi vill betjäna våra kunder allt mera omfattande i alla deras livsskeden. Så gott som alla våra kunder använder redan nättjänsterna för att sköta sina dagliga bankärenden. I den nya nätbanken utökas självbetjäningsmöjligheten, och både enskilda kunder och familjer kan sköta alla sina ärenden där, säger Aktias vice verkställande direktör Stefan Björkman.

För våra kunder är det viktigt att nättjänsten är säker, omfattande, snabb och lätt att använda. Det är ett livsvillkor för framgångsrik bankverksamhet i dag. Vår lösning utgör dessutom en flexibel grund för snabb fortsatt utveckling av nätbanken. Tyngdpunktsområden under våren är helhetsbilden av ekonomin och mobila lösningar, säger direktör Juha Volotinen som ansvarar för Aktias nättjänster.

I den nya nätbanken kan man bland annat göra sökningar bland konto-, kort- och placeringstransaktioner enligt namn eller datum. Ändringsbegäran som gäller tjänsterna, såsom ändring av kortlimit eller betalningsplan, går nu behändigt att göra på nätet. Det nya stödet för flera kundförhållanden ökar och förbättrar möjligheterna att sköta närstående personers ärenden, och kunden kan fungera som intressebevakare för sina närmaste i frågor som gäller sparande och placeringar.

Aktia Abp

Mera information: