Aktia Abp:s slutredovisning fastställd

AKTIA ABP:S SLUTREDOVISNING FASTSTÄLLD

Aktia Abp:s aktieägarmöte har i dag fastställt Aktia Abp:s slutredovisning med anledning av att Aktia Abp fusionerades med Aktia Bank Abp 1.7.2013. Aktieägarmötet beviljade även ledamöterna i Aktia Abp:s förvaltningsråd och styrelse samt verkställande direktören och hans ersättare ansvarsfrihet för perioden 1.1.–-30.6.2013.

Fusionen är en del av Aktiakoncernens Handlingsprogram 2015, i vilket ingår arbete med att förbättra koncernens kostnadsstruktur. Genom att förenkla koncernstrukturen eftersträvas en högre kostnadseffektivitet inom förvaltning, processer och gemensamma funktioner.

AKTIA BANK ABP

Mera information:
Mia Bengts, koncernjurist, tfn 010 247 6348

Aktiakoncernen erbjuder ett brett urval lösningar inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Aktias verksamhet koncentreras till det finländska kustområdet och tillväxtcentra i inlandet. Aktias ca 300 000 kunder betjänas av en personal på 1 000 personer på 57 kontor samt via Internet och telefon. Aktias aktier noteras på NASDAQ OMX Helsinki Oy. Mer information om Aktia finns på www.aktia.fi