Aktia Bank Abp:

Börsmeddelande
16.12.2014 kl. 10.00

Förvärv av egna aktier slutfört

Aktia Bank Abp har slutfört förvärvet av egna aktier i enlighet med vad som börsmeddelades 4.11.2014.

Bolaget har under perioden 18.11–15.12.2014 förvärvat totalt 130 000 aktier, serie A, till ett snittpris på ca 9,66 euro i offentlig handel i enlighet med NASDAQ OMX Helsinki Oy:s regler. Totalpriset för aktieförvärven uppgick till 1 255 396,06 euro.

Efter förvärven har Aktia Bank Abp 137 406 aktier, serie A, och 6 658 aktier, serie R, i sin besittning. Efter förvärven har det av Aktia Bank Abp:s bolagsstämma beviljade bemyndigandet att förvärva egna aktier utnyttjats i sin helhet.

De egna aktier som förvärvats enligt ovan kommer att användas för bolagets aktiebelöningsprogram och/eller arvodering av ledamöter i bolagets förvaltningsorgan, varom särskilt meddelas.

AKTIA BANK ABP

Verkställande direktör Jussi Laitinen

Centrala massmedier

Aktia erbjuder ett brett urval lösningar inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Aktias verksamhet koncentreras till det finländska kustområdet och tillväxtcentra i inlandet. Aktias ca 300 000 kunder betjänas av en personal på nästan 1 000 personer på kontor samt via Internet och telefon. Aktias aktier noteras på NASDAQ OMX Helsinki Oy. Mer information om Aktia finns på www.aktia.com