Aktias bokslut, årsredovisning, bolagsstyrningsrapport, redogörelse för ersättningar och samhällsansvarsrapport för 2010 har publicerats

Aktia Abp
Börsmeddelande
8.3.2011 kl.16.00

Aktias bokslut och årsredovisning 2010, bolagsstyrningsrapport, redogörelse för ersättning till koncernledning och förvaltningsorgan och samhällsansvarsrapport för 2010 har publicerats

Aktias årsredovisning 2010, som innehåller bokslutet och styrelsens verksamhetsberättelse för 2010, har publicerats som bilaga till detta börsmeddelande samt på bolagets webbplats på www.aktia.fi under Om Aktia > Publikationer > Årsredovisningar.

Aktia publicerar utredningarna som förutsätts av Finsk kod för bolagsstyrning också som skilda rapporter. Bolagsstyrningsrapporten (Corporate Governance Statement) och redogörelsen för ersättning till koncernledning och förvaltningsorgan för 2010 har publicerats i Aktia Abp:s årsredovisning och som enskilda dokument på bolagets webbplats. De finns på www.aktia.fi under Om Aktia > Ledning och förvaltning > Ersättningssystem.

Aktia har därtill publicerat en samhällsansvarsrapport, som hittas under Om Aktia > Koncerninformation > Samhällsansvar.

Publikationerna kan beställas på webbplatsen under Om Aktia > Publikationer > Beställning av publikationer eller per e-post viestinta@aktia.fi.

Alla publikationer finns på svenska, finska och engelska.

AKTIA ABP

Distribution: