Japan-patent för unik svensk värmeväxlare

REHACTs unika värmeväxlare RVU har nyligen beviljats patentskydd i Japan. Det är det nionde patentet för den innovativa värmeväxlaren.

-Patenträttigheter är en viktig strategi för ett bolag som REHACT. I vår strategi ingår bland annat att patentskydda våra viktigaste produkter på strategiska marknader. Att vi nu erhållit patentskydd på ytterligare en viktig marknad är ett tecken både på det unika i vår teknik men också på att vår strategi fungerar. Vi räknar med att fler patent kommer att beviljas under 2013-2014, säger Svante Bengtsson, VD på REHACT AB.

REHACTs värmeväxlare RVU har sedan tidigare patentskydd i bland annat USA, Ryssland, Kina och Australien.

REHACT AB (publ.) utvecklar och säljer ett prisbelönt klimatsystem, Rehact Energy System, som sänker behovet av extern energi för värme, kyla och ventilation i byggnader med upp till 85 procent. REHACT är ett av Sveriges mest internationellt prisade cleantech-företag med ett flertal utmärkelser i Norden, USA och Kuwait. Företaget utsågs 2008 av Världsnaturfonden WWF till ett av Sveriges mest lovande miljöteknikföretag och finns med på USA:s ambassadör Woods lista över intressanta svenska miljöteknikbolag. År 2011 utsågs REHACT till vinnare av Niklas Zennströms Green Mentorship Award. Bolagets aktie är listad på AktieTorget.

Citat

Att vi nu beviljas ytterligare ett patent är ett tydligt tecken på det unika i vår produkt.