Mötte kanadensisk delegation i Stockholm

REHACT AB var ett av de svenska bolag som var inbjudna till den kanadensiska ambassaden när en delegation från Kanada i veckan besöker Sverige.

Delegationen från Kanada besöker Sverige för att öka deltagarnas kunskaper om integrerade energisystem och hållbart stadsbyggande i Sverige. REHACTs VD Svante Bengtsson medverkade därför vid en mottagning på Kanadas Ambassad i Stockholm i närvaro av ambassadör Kenneth Macartney. Fler städer i Kanada börjar nu att utveckla miljöanpassade områden liknande Stockholms Hammarby Sjöstad och Royal Seaport. Intresset för ny teknik som ytterligare effektiviserar energianvändningen i nya byggnader är stort.

Delegationen består av representanter från bl.a. stadsförvaltnings- och energibolag i regioner från väst till öst i Kanada. Studiebesöksprogrammet är koordinerat av Business Sweden’s kontor i Toronto.

REHACT AB (publ.) utvecklar och säljer ett prisbelönt klimatsystem, Rehact Energy System, som sänker behovet av extern energi för värme, kyla och ventilation i byggnader med upp till 85 procent. REHACT är ett av Sveriges internationellt mest prisade cleantech-företag med ett flertal utmärkelser i Norden, USA och Kuwait. Företaget utsågs 2008 av Världsnaturfonden WWF till ett av Sveriges mest lovande miljöteknikföretag. REHACT finns också med på USA:s ambassadör Woods lista över svenska miljöteknikbolag med lovande utvecklingspotential. År 2011 utsågs REHACTs VD, Svante Bengtsson, till vinnare av Niklas Zennströms Green Mentorship Award. Bolagets aktie är listad på AktieTorget.