Rehact besöker Hong Kong

Rehact besöker 23-28 oktober Hong Kong tillsammans med ett antal utvalda teknikbolag från Stockholmregionen för att presentera bolagets lösningar för Hong Kong Science and Technology Parks. Resan koordineras från den svenska sidan av Stockholm Business Region, Svenska Handelskammaren och Stockholm Innovation and Growt.

- Vi har fört samtal med representanter för Hong Kong Science and Technology Parks under nästan ett års tid. Vi sedan en tid tillbaka en inbjudan från deras ordförande att komma till Hong Kong för att presentera vår teknik. Det är först nu vi haft möjlighet att resa och det är också bra att det är en större delegation som kommer samtidigt. Det lockar fler potentiella kunder för vår presentation.

Rehacts VD tillsammans med representanter från den svenska delegationen till Hong Kong

Vi har gjort en första analys av möjligheterna för vår teknik här på plats i Hong Kong. Den tredje fas av Hong Kong Science and Technology Park på ca 110 000 kvm som ska byggas de närmsta fyra åren har ideala förutsättningar för vår teknik, säger Svante Bengtsson, VD Rehact AB.

REHACT AB (publ.)

Hornsgatan 103A 12tr

info@rehact.com

REHACT AB utvecklar produkter för att förse fastigheter med värme, kyla, varmvatten och frisk luft på ett komfortabelt, energisnålt och kostnadseffektivt sätt. I kombination med traditionell teknik kan helhetslösningen ofta sänka det externa energibehovet med upp till 85 % med mycket kort återbetalningstid. Bolagets aktie handlas på Alternativa Aktiemarknaden.