Svante Bengtsson till årets Global Green Growth Forum

Svante Bengtsson, VD i cleantech-företaget REHACT AB, är en av tre svenska företagsrepresentanter som personligen är inbjudna till årets Global Green Growth Forum, 3GF, i Köpenhamn. 3GF, som grundats av Danmark, Kina, Kenya, Mexico, Qatar och Sydkorea, är ett internationellt forum för klimatsmart, hållbar utveckling, green growth.

Målsättningen för 3GF är att initiera och utveckla samarbetet mellan regeringar, företag, investerare, internationella organisationer och institutioner. Årets tema är ”Changing Production and Consumtion Patterns through Transformative Action” och antalet deltagare vid konferensen i Köpenhamn 20-21 oktober är begränsat till drygt 250 st, personligen inbjudna av värdlandets premiärminister Helle Thorning-Smith.

Danmark representeras, utöver premiärministern, av landets utrikesminister, miljöminister, energiminister, handelsminister och jordbruksminister. Bland de inbjudna företagsrepresentanterna märks deltagare från Maersk, Cisco, Levi Strauss, Bloomberg, Samsung, DuPont, ABB, Siemens, IKEA, BMW, Gucci och H&M.

En av konferensens sessioner har rubriken ”Energy Efficiency in Buildings” och ska diskutera olika sätt att göra byggnader dubbelt så energieffektiva 2020.

För ytterligare information:

Svante Bengtsson, VD, REHACT AB

Tel: 46 (0) 709 566 756

REHACT AB (publ) utvecklar och säljer ett prisbelönt klimatsystem, Rehact Energy System, som sänker behovet av extern energi för värme, kyla och ventilation i byggnader med upp till 85 procent. REHACT är ett av Sveriges internationellt mest prisade nya cleantech-företag med ett flertal utmärkelser i Norden, USA och Kuwait. Företaget utsågs 2008 av Världsnaturfonden, WWF, till ett av Sveriges mest lovande miljöteknikföretag. REHACT är medlem i Sweden Green Building Council och Swedish American Green Alliance. År 2011 utsågs REHACTs VD, Svante Bengtsson, till vinnare av Niklas Zennströms Green Mentorship Award. Bolagets aktie är listad på NASDAQ Stockholm First North. Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bankaktiebolag.