VD intervjuas på konferensen DI Innovation

REHACTs VD Svante Bengtsson vann i december 2011 ”Green Mentorship Award” och har under 2012 haft superentreprenören Niklas Zennström som mentor. I samband med att nästa års vinnare utses under konferensen DI Innovation i Stockholm kommer Niklas Zennström och Svante Bengtsson att intervjuas kring året som gått.

REHACTs VD Svante Bengtsson vann i december 2011 Zennström Philantropies ”Green Mentorship Award”. Under hela 2012 har han haft Skype-grundaden och superentreprenören Niklas Zennström som mentor. I samband med att nästa års vinnare utses under konferensen DI Innovation i Stockholm kommer Niklas Zennström och Svante Bengtsson att intervjuas kring året som gått.

Konferensen hålls på Sheraton Hotel i Stockholm och arrangeras av tidningen Dagens Industri.

För ytterligare information:
Svante Bengtsson, VD, REHACT AB

REHACT AB (publ.)
Norrtullsgatan 6
info@rehact.com

REHACT AB (publ.) utvecklar och säljer ett prisbelönt klimatsystem, Rehact Energy System, som sänker behovet av extern energi för värme, kyla och ventilation i byggnader med upp till 85 procent. REHACT är ett av Sveriges mest internationellt prisade cleantech-företag med ett flertal utmärkelser i Norden, USA och Kuwait. Företaget utsågs 2008 av Världsnaturfonden WWF till ett av Sveriges mest lovande miljöteknikföretag och finns med på USA:s ambassadör Woods lista över intressanta svenska miljöteknikbolag. År 2011 utsågs REHACT till vinnare av Niklas Zennströms Green Mentorship Award. Bolagets aktie är listad på AktieTorget.