• AktivBo/

Bostads- och fastighetsbolag med högst Förvaltningskvalitet utsedda på Business Arena!

Fotograf: Elias Ljungberg

Vinnarna av Branschindex är de bostads- och fastighetsbolag som av hyresgästerna själva har utsetts till de bästa hyresvärdarna. Prisutdelningen hölls på Business Arena Stockholm, Nordens största mötesplats för fastighets- och samhällsbyggnadssektorn.

Hemåt Fastigheter AB, Stockholms Kooperativa Bostadsförening och Nordvestor Fastigheter AB stod som vinnare i den nionde upplagan av Branschindex Bostäder och Kontor. Branschindex utgörs av en årlig hyresgästundersökning som mäter Förvaltningskvalitet där utnämningarna baseras helt och hållet på hyresgästernas egna synpunkter om sin hyresvärd.

Branschindex är ett initiativ av företagen AktivBo och Fastighetsnytt Förlags AB och syftar till att ge bostads- och fastighetsföretag möjlighet att mäta sin förvaltningskvalitet, och på så sätt få branschen som helhet att bli mer kundfokuserad.

Vinnare av högsta Förvaltningskvalitet i nomineringsklasserna Bostäder (två storleksklasser) och Kontor/Lokaler tillkännagavs på Business Arena Stockholm, Nordens största mötesplats för fastighets- och samhällsbyggnadssektorn som årligen arrangeras på Stockholm Waterfront Congress Centre.

– Vi uppskattar verkligen möjligheten att få premiera de bolag som fått alla högst betyg av sina kunder. De nominerade bolagen och vinnarna levererar en mycket hög förvaltningskvalitet. Men gemensamt för alla deltagande bolag är att de vet värdet av att investera i sina kunder och lyssna på deras synpunkter, säger Jon Svensson, vd för AktivBo.

Att vara kundfokuserad är en självklarhet i de allra flesta branscher. Vi är mycket glada att få dela ut detta pris tillsammans med AktivBo och visa att bostads- och fastighetsbolagen ligger i framkant inom detta område, säger Lena Malm, vd för Fastighetsnytt Förlags AB och Business Arena.

Vinnare Branschindex 2019 – Högsta Förvaltningskvalitet

Hemåt Fastigheter AB
(under 1000 lägenheter)

(över 1000 lägenheter)

Nordvestor Fastigheter AB

AktivBo stödjer bostads- och fastighetsbolag i arbetet med att få ännu nöjdare kunder. Genom kundundersökningar och en kontinuerlig kunddialog samlas hyresgästernas synpunkter in och används som underlag för fastighetsbolagens verksamhetsstyrning. Över 350 bostads- och fastighetsbolag mäter och jämför sig kontinuerligt med stöd av AktivBo.