Fastighetsägarna Service väljer AktivBo för att stärka kundupplevelsen

Fastighetsägarna Service har valt AktivBo som partner i sitt fortsatta arbete med att följa upp och förbättra kundupplevelsen. Samarbetet innefattar flera delar av Fastighetsägarna Service fokus och satsning på kundupplevelse där AktivBo kommer ansvara för genomförandet av undersökningar och bistå i det fortsatta arbetet med strategi och analys.

Utvecklar ny metod och KPI:er för att följa upp kundupplevelse för förvaltningsbolag
Det första steget i samarbetet kommer vara att tillsammans ta fram en ny metod för hur Fastighetsägarna Service ska mäta vad deras kunder tycker. Tanken är att bygga en skalbar modell som går att anpassa efter bolagets alla olika typer av kunder och syftar till att utveckla struktur och driv i förbättringsarbetet genom hela organisationen. I nästa steg av samarbetet kommer fler delar av kundresan att följas upp för att ytterligare öka värdet för både kunder och boende genom en kombination av automatiska undersökningar och AktivBos enkätverktyg Create.

- Det är spännande att Fastighetsägarna Service vill utveckla sitt erbjudande och sätter kundupplevelse högt på agendan. Att vi får förtroendet att bidra till denna resa känns så klart väldigt roligt. Under det senaste året har vi noterat ett ökat intresse för kundnöjdhetsuppföljning från förvaltningsbolag både i Sverige och utomlands. Vår och Fastighetsägarna Service förhoppning är att fler ska vilja arbeta på samma sätt för att kunna addera ytterligare värde och jämförelser till branschen, säger Martin Talme, Affärs- och produktchef på AktivBo.

Fokus på att stärka kundupplevelsen
Fastighetsägarna Service har under en tid arbetat med att se över hur man vill arbeta med att stärka kundupplevelsen. Tillsammans med AktivBo har de nu landat i en gemensam målbild.

- I vårt fortsatta arbete med fokus på att stärka kundupplevelsen blir partnerskapet med AktivBo en viktig del som möjliggör att vi tillsammans kan arbeta med kundinsikter för att lägga grunden till utveckling. Vi kommer att ha fokus på vår passion, att vi förenklar och skapar framtidens fastighetsägande. Det vill vi att alla våra kunder ska uppleva i varje möte med oss, säger Josefine Larsson, Marknadschef på Fastighetsägarna Service.

För ytterligare information, kontakta:
Victoria Adamczak, pressansvarig, AktivBo
press@aktivbo.se

Om AktivBo
AktivBo är ett kunskaps- och plattformsföretag som stödjer fastighets- och förvaltningsbolag i arbetet med datadrivna förbättringar. Genom kundundersökningar och en kontinuerlig kunddialog skapas underlag för analys och styrning av fastighetsbolagens verksamhet. Över 450 bostads- och fastighetsbolag i totalt tio länder mäter och jämför sig kontinuerligt med stöd av AktivBo.

Om Fastighetsägarna Service
Fastighetsägarna Service är ledande leverantör av fastighetsförvaltningstjänster såsom juridisk konsultation, ekonomisk förvaltning och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi tillhandahåller några av landets skickligaste fastighetsjurister, hyresförhandlare, ekonomer, förvaltare, driftsingenjörer och fastighetsskötare till bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag i Stockholmsregionen. Fastighetsägarna Service är ett helägt dotterbolag till branschorganisationen Fastighetsägarna Stockholm och har sedan 1920 underlättat vardagen för fastighetsägare och bostadsrättsföreningar runt om i Stockholms län. Läs mer på www.fastighetsagarna.se/tjanser. Vill du veta hur vi hanterar dina personuppgifter, läs vår personuppgiftspolicy.

Det är spännande att Fastighetsägarna Service vill utveckla sitt erbjudande och sätter kundupplevelse högt på agendan. Att vi får förtroendet att bidra till denna resa känns så klart väldigt roligt. Under det senaste året har vi noterat ett ökat intresse för kundnöjdhetsuppföljning från förvaltningsbolag både i Sverige och utomlands. Vår och Fastighetsägarna Service förhoppning är att fler ska vilja arbeta på samma sätt för att kunna addera ytterligare värde och jämförelser till branschen.
Martin Talme, Affärs- och produktchef på AktivBo.
I vårt fortsatta arbete med fokus på att stärka kundupplevelsen blir partnerskapet med AktivBo en viktig del som möjliggör att vi tillsammans kan arbeta med kundinsikter för att lägga grunden till utveckling. Vi kommer att ha fokus på vår passion, att vi förenklar och skapar framtidens fastighetsägande. Det vill vi att alla våra kunder ska uppleva i varje möte med oss.
Josefine Larsson, Marknadschef på Fastighetsägarna Service.