Alcadon fördjupar samarbetet och ingår nytt samarbetsavtal med ett av Nordens ledande installationsföretag

Report this content

”Att en av de största aktörerna på marknaden väljer att skriva avtal med Alcadon som partner är ett bevis på att Alcadon har en mycket stark och bred portfölj samt spetskompetens inom strukturerade kabelsystem, bostadsnät och fibernät. Detta är självklart en fjäder i hatten för oss och i linje med vår strategi att vara en stark nordeuropeisk aktör”, Magnus Larsson försäljningschef Alcadon.

Avtalet har inte någon väsentlig finansiell påverkan på Alcadon.

Stockholm den 14 maj 2021

För ytterligare information kontakta:

Alcadon Group AB

Sonny Mirborn, VD

Mobil: +46 70 639 50 92

E-post: smi@alca.se

www.alcadongroup.se

Certified Adviser: Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB (SKMG)

Telefonnummer: +46 11 323 07 32

E-post: ca@skmg.se

Om Alcadon Group AB

Alcadon bedriver verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Tyskland. Alcadon har sedan starten 1988 etablerat sig som en ledande leverantör av produkter inom data- och telekommunikation i Skandinavien. Alcadon AB finns idag representerade med kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Örebro samt dotterbolaget Alcadon AS i Oslo, Sandefjord, Hamar, Bergen samt Mosjoen i Norge. Vidare finns Alcadon representerat genom sitt danska dotterbolag 6X International i Danmark och Alcadon GmbH i Tyskland. Bolaget har även försäljningsrepresentanter i Finland.

Alcadon Group AB (publ), 559009-2382, Segelbåtsvägen 7, 112 64 Stockholm, Sweden

Tel: 08-657 36 00  E-post: info@alca.se     webb: www.alcadongroup.se

Taggar: