Allgon har certifierats med ISO 14001 & 9001

Allgon arbetar ständigt för att upprätthålla högsta möjliga kvalitetsnivå på alla operativa nivåer, vilket återspeglar företagets mål för de kommande åren. Allgon tillkännager stolt att man i maj 2024 uppnått två viktiga ISO-multi-site-certifieringar – certifieringarna ISO 14001 för miljöledningssysten samt ISO 9001 för kvalitetsledningssystem – vilket befäster organisationens vision.

Multi-site-certifieringen, som utfärdats av Bureau Veritas, omfattar Allgons anläggningar på huvudkontoret i Göteborg och utvecklings-, tillverknings- och servicecentret i Björbo, samt dotterbolagens huvudkontor i Göteborg för Teleradio respektive Björbo, Dalarna för Åkerströms.

Miljö och hållbarnet

Ett starkt fokus på ESG (Environmental, Social, and Governance - miljö, socialt ansvar och bolagsstyrning) är grundläggande för Allgons vision inför framtiden. Certifieringen ISO 14001 representerar därför organisationens engagemang för hållbara metoder. Granskningen konstaterade att Allgons nuvarande driftsrutiner uppfyller standarden för att minimera miljöpåverkan under en produkts hela livscykel - hela vägen från utveckling till försäljning och service av radiofjärrkontroller.

Kvalitetsledningssystem

Certifieringen enligt ISO 9001 bekräftar Allgons kontinuerliga arbete med att effektivisera verksamheten, vilket i förlängningen leder till nöjda kunder och ökat förtroende för varumärket. För första gången är nu dessa enheter i Sverige globalt certifierade under namnet Allgon.

På rätt väg mot en ljus framtid

Dessa certifieringar fungerar som en måttstock för den höga standard som Allgon upprätthåller i sin verksamhet. Ola Samelius, VD för Allgon AB, säger: "ISO-certifieringar är ett av de viktigaste sätten för oss att visa vårt engagemang för den höga standard vi kräver av oss själva och den vår vision vi har för företagets framtid."

Mediakontakt

Allgon Marketing | Luis Olavarría

+31 70 4194127 | marketing@allgon.com

Information till redaktörerna, ej för publicering

Allgon är en världsledande aktör inom industriell radiostyrning. Vi utvecklar, tillverkar och levererar lösningar inom industriell radiostyrning till kunder över hela världen.

Hos Allgon har vi en lång historia bakom oss när det gäller arbete med trådlös kommunikation. Under senare år har vår verksamhet fokuserat på marknaden för industriell radiostyrning, där vi är en av de fem främsta aktörerna på global nivå. Industriell radiostyrning tillämpas inom ett stort antal områden inom industriproduktion samt inom bygg- och transportsektorn. Våra lösningar har ofta en central och avgörande roll för våra kunders tillverkning och för de anställdas säkerhet. Industriell radiostyrning bidrar till att effektivisera kundernas verksamhet.

Allgon omsätter merparten av sin omsättning inom system för radiofjärrstyrning under våra varumärken Tele Radio och Åkerströms.

­­

Citat