Allgon och Claes Hemberg i en serie filmer om industrin

Under våren har Allgon och sparprofilen Claes Hemberg inlett ett samarbete för att undersöka och uppmärksamma radiostyrningens roll inom industrin. En del i detta samarbete har varit att Claes tillsammans med Allgon besökt bolagen Tele Radio samt Åkerströms och deras kunder. Resultatet är ett seminarium och en serie filmer som nu läggs ut på Allgon.se och i sociala medier.

Johan Hårdén, koncernchef på Allgon, ser att bolaget nu var redo att djupdyka i den egna branschen. Och att göra det på film och i seminarier var naturligt.

"Allgons fokus på radiostyrning är ett relativt nytt och skapar nya möjligheter i en bransch med långa anor. Här hittade vi och Claes Hemberg en gemensam nyfikenhet att undersöka dagens industriella radiostyrning både utifrån kunder, medarbetare och aktieägare."

Första seminariet kring radiostyrning gick av stapeln 13 maj, på Haymarket, Stockholm. Nu börjar bolaget publicera en rad filmer på Allgons hemsida och sociala medier.

”Med filmerna vill vi ge en bredare publik inblick i moderniseringen av industrin och vilka spännande effekter som kan uppstå” säger Claes Hemberg.

Resan inleds med ett besök på Åkerströms, ett bolag som har funnits i över 100 år och är en leverantör av industriell radiostyrning till den nordiska industrimarknaden.

”Där träffade vi bolagets VD, Anna Stiwne, som med bakgrund inom SSAB och ABB fångar hur dagens kunder efterfrågar radiostyrning som sammanlänkar olika maskiner, handgrepp och datorkraft,” fortsätter Claes Hemberg.

För mer information, kontakta:
Johan Hårdén, Koncernchef Allgon
johan.harden@allgon.se

Om Allgon

Allgon är en världsledande aktör inom industriell radiostyrning. Vi utvecklar system och produkter med en stor bredd av industriella tillämpningsområden till kunder i Europa, USA och Asien. Kundbasen finns inom branscher som fordon, transport, bygg och TMT-sektorerna. Allgon har omkring 360 anställda i 15 länder. Radiostyrda system står för huvudparten av Allgons omsättning genom dotterbolagen Tele Radio och Åkerströms, två bolag som kompletterar varandra. Åkerströms fokuserar på tung industri med höga krav på flexibilitet, säkerhet och livslängd i främst Sverige medan Tele Radio levererar ett bredare utbud och standardiserade system i hela världen. Allgon har därutöver verksamhet inom Connectivity. Bolaget har sitt huvudkontor i Kista och är föremål för handel på Nasdaq First North Stockholm (ALLG B) med FNCA Sweden, +46(0)8-528 00 399 info@fnca.se, som certified adviser.

Citat

Allgons fokus på radiostyrning är ett relativt nytt och skapar nya möjligheter i en bransch med långa anor. Här hittade vi och Claes Hemberg en gemensam nyfikenhet att undersöka dagens industriella radiostyrning både utifrån kunder, medarbetare och aktieägare.
Johan Hårdén, koncernchef Allgon
Claes Hemberg