Allgon presenterar på Aktiedagen i Göteborg den 24:e september

Den 24:e september presenterar Johan Hårdén, VD, Allgon AB den senaste utvecklingen i bolaget på Svenska Mässan, lokal G4. Presentationen livesänds och kan följas på www.aktiespararna.se/tv/live

För mer information, kontakta:

Johan Hårdén, Koncernchef Allgon

johan.harden@allgon.se

Om Allgon

Allgon är en världsledande aktör inom industriell radiostyrning. Vi utvecklar system och produkter med en stor bredd av industriella tillämpningsområden till kunder i Europa, USA och Asien. Kundbasen finns inom branscher som fordon, transport, bygg och TMT-sektorerna. Allgon har omkring 325 anställda i 14 länder. Radiostyrda system står för huvudparten av Allgons omsättning genom dotterbolagen Tele Radio och Åkerströms, två bolag som kompletterar varandra. Åkerströms fokuserar på tung industri med höga krav på flexibilitet, säkerhet och livslängd i främst Sverige medan Tele Radio levererar ett bredare utbud och standardiserade system i hela värden. Allgon har därutöver verksamhet inom Connectivity. Bolaget har sitt huvudkontor i Kista och är föremål för handel på Nasdaq First North Stockholm (ALLG B) med FNCA Sweden som certified adviser.