Allgon söker nya samarbetspartners på CeMAT i Sydostasien

Allgon kommer att närvara vid CeMAT South East Asia den 15-17 maj i Singapore, i monter C37. Genom att medverka på mässan läggs grunden för företagets expansionsplaner i området, och Allgon tar tillfället i akt att utforska den lokala marknaden och söka samarbetspartners i regionen.

Allgon kommer under moderbolagets flagg att presentera sina båda dotterbolag, Tele Radio och Åkerströms, inklusive deras kompletta produktutbud. Koncernens närvaro på mässan är ett led i Allgons expansionsplaner på viktiga regionala marknader, där också Mellanöstern och Östeuropa ingår i satsningen.

"Sydostasien är en högintressant marknad för Allgon. Vi tror att våra produkter, och i förlängningen våra dotterbolag, har stor potential att skapa värde för företag som är i behov av radiostyrning. CeMAT är ett gyllene tillfälle för oss att knyta kontakter med potentiella samarbetspartners som är väl förtrogna med marknaden och kan hjälpa oss att komma in på den." – Mark van der Elst, CMO Allgon AB

Allgons exportteam kommer att leda detta initiativ på mässan och aktivt och på plats söka möjliga samarbetspartners och därmed fungera som en länk mellan dessa och hela Allgon Group.

CeMAT är världens ledande mässa för intralogistik, materialhantering och supply chain management och arrangeras 2024 i Singapores EXPO-center.

Mediakontakt

Allgon Marketing | Luis Olavarría

+31 70 4194127 | marketing@allgon.com

Information till redaktörerna, ej för publicering

Allgon är en världsledande aktör inom industriell radiostyrning. Vi utvecklar, tillverkar och levererar lösningar inom industriell radiostyrning till kunder över hela världen.

Hos Allgon har vi en lång historia bakom oss när det gäller arbete med trådlös kommunikation. Under senare år har vår verksamhet fokuserat på marknaden för industriell radiostyrning, där vi är en av de fem främsta aktörerna på global nivå. Industriell radiostyrning tillämpas inom ett stort antal områden inom industriproduktion samt inom bygg- och transportsektorn. Våra lösningar har ofta en central och avgörande roll för våra kunders tillverkning och för de anställdas säkerhet. Industriell radiostyrning bidrar till att effektivisera kundernas verksamhet.

Allgon omsätter merparten av sin omsättning inom system för radiofjärrstyrning under våra varumärken Tele Radio och Åkerströms.

­­

Citat