HQ Bank ny Certified Advisor för Smarteq

Smarteq AB, noterat på First North, byter Certified Advisor till HQ Bank. Samarbetet gäller från den första maj 2008.

– Som ett led i att Smarteq växer och blir alltmer intressant för investerare, väljer vi en rådgivare som kan ge oss ytterligare stöd i denna process. Vi har ett mycket stort förtroende för att HQ Bank kommer att bli en viktig partner för oss i detta arbete, säger Lars Ericson, vd för Smarteq.

First North är en alternativ marknadsplats som drivs av NASDAQ OMX. Alla bolag vars aktier handlas på First North har en Certified Adviser som övervakar att bolaget lever upp till First Norths regelverk för information till marknaden och investerare.

För mer information vänligen kontakta:
Lars Ericson, VD
Smarteq AB
E-post: lars.ericson@smarteq.se

Mer om Smarteq:
Smarteq tillverkar antennprodukter för kundsegmenten Automotive och Industri. De tre fokusområdena är Automotive (lastbilar och personbilar i det övre segmentet), M2M (Machine to Machine applikationer), samt Mobile Communications (trådlös överföring av tal och data).

Inom fordonssektorn leverar Smarteq antennlösningar för bl.a. Audi, Bentley, SAAB, Scania, Volkswagen, samt Volvo personbilar såväl som Volvo lastbilar. Exempel på produkter är inbyggda antenner för amerikanska satellitradiokommunikation, SDARS, som levereras till Bentleys samliga modeller.

Inom sektorn för Industri finns en stark trend mot ökad användning av trådlös kommunikation för tal och data med hjälp av olika tekniker, till exempel CDMA450, GSM, UMTS, WiMAX och WLAN som alla stöds av system från Smarteq. Här finns även snabbt växande system för fjärravläsning av elmätare och trådlösa larm.

Smarteqs huvudägare är Consafe IT, vilket är ett företag som ingår i JCE Gruppen. JCE bildades 1971 av J Christer Ericsson, bolaget är verksamt inom olja- och gas, servicesektorn, skog, IT, privata sjukhus, bioenergi, fastigheter och byggverksamhet, agenturverksamhet och finansiell service. JCE har cirka 8000 anställda i 10 länder med huvudkontor i Göteborg, Sverige. För ytterligare information: www.jcegroup.se