NetonNet börjar sälja Smarteq antenner för mobilt bredband

Smarteq får ytterligare en kund, NetonNet, som skall sälja och marknadsföra antenner för mobilt bredband på den svenska marknaden. Produkterna finns tillgängliga både på NetonNet hemsida och i butikerna från och med april månad. Antennerna används för att säkerställa stabilare och säkrare kommunikation inom mobilt bredband i hemmet och på företaget.

Det blir allt mer känt på marknaden att externa antenner stabiliserar och förbättrar ditt mobila bredband. Inför vår och sommaren då många reser märker vi ett ökat intresse för våra antennpaket och det är väldigt kul att NetonNet börjar sälja våra produkter säger Martin Romanowski på Smarteq.

E-post: johan.harden@smarteq.com

Martin Romanowski

Försäljnings och Marknadschef

Tel: +46 705 559 806

E-post: martin.romanowksi@smarteq.com

Smarteqs affärsidé är att sälja och utveckla antennsystem för ökad tillgänglighet, effektivitet och säkerhet, i en trådlös värld. De prioriterade marknadssegmenten är Automotive och Communications. Verksamheten är fokuserad på försäljning och utveckling av antennprodukter för OEM- och eftermarknaden. Smarteq har egna resurser för produktutveckling, inköp och försäljning. Tillverkningen är i huvudsak utlagd till externa partners i Asien och Europa. Smarteq har totalt 15 anställda i Sverige och Kina. Marknadsbearbetningen sker genom upparbetade försäljningskanaler globalt. Smarteqs B-aktie handlas på First North med Remium Nordic som Certified Adviser.