Smarteq har vunnit ny kund för leverans av antenner till laddningsstationer för elbilar

Antennbolaget Smarteq som ingår i Allgon AB(publ) har blivit vald som leverantör av antenner till laddstolpar för elbilar av en ny kund. Smarteq utsågs till leverantör efter att under 2015 ha genomfört ett test där bästa prestanda för antenner påvisades. Bra prestanda är mycket viktigt för att kunna kommunicera laddningskapacitet, debitering och kontroll av laddningsstationen.

Volymerna i affären beräknas vara små under de närmaste åren men den framtida potentialen förväntas vara stor då utvecklingen av elbilar därefter bedöms ta fart.

Denna affär är strategiskt viktig för oss eftersom vi genom att vinna ytterligare en kund inom energiområdet positionerar oss allt mer inom detta segment. Infrastruktur för laddning av elbilar ses börja komma på plats i liten skala men en stor del är kvar och det är av stor vikt att finna bra lösningar som säkerställer tillförlitlighet i drift säger Michael Nyqvist, Försäljningschef på Smarteq.

CEO Allgon AB

Tfn. 0733 859219