Smarteq lanserar fem nya LTE-produkter

I samband med årets European Utility Week lanserar Smarteq fem nya LTE-produkter. Det är LTE ceiling, LTE stick antenna, AllDisc, AllDisc combi och AllDisc-S som presenteras.
Även Dual wifi stick antenna samt LP868 finns nu tillgängliga på marknaden.

Antennerna har gått igenom omfattande miljötester som bland annat innebär att man testar antennerna mot värme, kyla och vatten. Det gör att produkterna kan användas i utsatta miljöer.

”Vi är stolta över att vi i samband med European Utility Week i Wien har möjlighet att presentera en bred och varierad produktportfölj. Våra kunder efterfrågar antenner med full 4G-täckning och nu kan vi möta det behovet, säger Michael Nyqvist, VP Sales & Marketing hos Smarteq."

För mer information och kontakt
Michael Nyqvist
VP Sales & Marketing
 +46 (0) 8 792 92 61

Smarteqs affärsidé är att sälja och utveckla antennsystem för ökad tillgänglighet, effektivitet och säkerhet, i en trådlös värld. De prioriterade marknadssegmenten är Automotive, M2M och Consumer. Verksamheten är fokuserad på försäljning och utveckling av antennprodukter för OEM- och eftermarknaden. Smarteq har egna resurser för produktutveckling, inköp och försäljning. Tillverkningen är i huvudsak utlagd till externa partners i Asien och Europa. Smarteq har totalt 15 anställda i Sverige och Kina. Marknadsbearbetningen sker genom upparbetade försäljningskanaler globalt. Smarteqs B-aktie handlas på First North med Remium Nordic som Certified Adviser.