Smarteq lanserar ny antennfamilj – AllDisc

Smarteq lanserar en ny produkt under namnet AllDisc. Denna antenn är anpassad för frekvensbanden 698-960 MHz och 1710-2690 MHz. Antennen bygger på samma plattformskoncept som en av Smarteqs största försäljningsframgångar ”SmartDisc”. Alldisc är mönsterskyddad. Antennerna levereras i två olika utförande beroende på val på monteringsmetod och funktionalitet.

”Våra kunder har efterfrågat denna antenn och vi är glada att utvecklingen nu är slutförd och att produktionen av Alldisc kan påbörjas. Med denna antennfamilj kommer vi även kunna erbjuda flera kombinationsmöjligheter såsom GPS/Glonass och WIFI. Vi har påbörjat försäljningen med gott resultat och förutom att Alldisc riktar sig mot M2M marknaden kommer Smarteq även erbjuda Alldisc till husvagnar, båtar och fritidsändamål säger Johnny Hallberg, försäljningschef på Smarteq”

För mer information kontakta

Johnny Hallberg                                                      Mattias Hellgren

VP Sales and Marketing                                         Director Advanced Technology

Tel: +46 (0)733 85 95 11                                        Tel: +46 (0) 733 85 92 39

Epost: johnny.hallberg@smarteq.se                       Epost mattias.hellgren@smarteq.se

Smarteqs affärsidé är att sälja och utveckla antennsystem för ökad tillgänglighet, effektivitet och säkerhet, i en trådlös värld. De prioriterade marknadssegmenten är Automotive, M2M och Consumer. Verksamheten är fokuserad på försäljning och utveckling av antennprodukter för OEM- och eftermarknaden. Smarteq har egna resurser för produktutveckling, inköp och försäljning. Tillverkningen är i huvudsak utlagd till externa partners i Asien och Europa. Smarteq har totalt 15 anställda i Sverige och Kina. Marknadsbearbetningen sker genom upparbetade försäljningskanaler globalt. Smarteqs B-aktie handlas på First North med Remium Nordic som Certified Adviser.

E-post: johan.harden@smarteq.com