• Allgon AB/

Smarteq tecknar avtal med Media Markt för försäljning av 3G och 4G antenner för mobilt bredband

Smarteq har tecknat avtal med Media Mark om försäljning av 3G och 4G antenner för mobilt bredband i Sveriges 30 butiker. Sedan årsskiftet har Smarteq kontinuerligt utökat distributionen av antenner för privat och företagskunder i Norden.

Det blir allt mer känt på marknaden att externa antenner förstärker hastigheten på mobilt bredband och allt fler reser i vårt avlånga land. På ett enkelt sätt kan du som användare förstärka din signal på mobilt bredband och allt fler använder sig nu av den möjligheten säger Martin Romanowski på Smarteq.

Martin Romanowski

Försäljnings och Marknadschef

Tel: +46 705 559 806

E-post: martin.romanowksi@smarteq.com

Smarteqs affärsidé är att sälja och utveckla antennsystem för ökad tillgänglighet, effektivitet och säkerhet, i en trådlös värld. De prioriterade marknadssegmenten är Automotive och Communications. Verksamheten är fokuserad på försäljning och utveckling av antennprodukter för OEM- och eftermarknaden. Smarteq har egna resurser för produktutveckling, inköp och försäljning. Tillverkningen är i huvudsak utlagd till externa partners i Asien och Europa. Smarteq har totalt 15 anställda i Sverige och Kina. Marknadsbearbetningen sker genom upparbetade försäljningskanaler globalt. Smarteqs B-aktie handlas på First North med Remium Nordic som Certified Adviser.