Smarteq tecknar avtal med ny distributör i England för M2M och Consumer Products

Smarteq har tecknat avtal med Solid State Supplies Ltd om försäljning och distribution av antenner för den engelska marknaden. Försäljningen avser affärsområdena M2M och Consumer Products och påbörjas under första kvartalet 2014.

Solid State Supplies har många intressanta kunder och Smarteq behöver växa mer inom distributionsförsäljning. Vi ser fram emot att inleda vårt samarbete och vår målsättning är att nå en försäljning om 1 MSEK under 2014 säger Martin Romanowski, Smarteq

E-post: johan.harden@smarteq.com

Martin Romanowski

Försäljnings och Marknadschef

Tel: +46 705 559 806

E-post: martin.romanowksi@smarteq.com

Smarteqs affärsidé är att sälja och utveckla antennsystem för ökad tillgänglighet, effektivitet och säkerhet, i en trådlös värld. De prioriterade marknadssegmenten är Automotive och Communications. Verksamheten är fokuserad på försäljning och utveckling av antennprodukter för OEM- och eftermarknaden. Smarteq har egna resurser för produktutveckling, inköp och försäljning. Tillverkningen är i huvudsak utlagd till externa partners i Asien och Europa. Smarteq har totalt 15 anställda i Sverige och Kina. Marknadsbearbetningen sker genom upparbetade försäljningskanaler globalt. Smarteqs B-aktie handlas på First North med Remium Nordic som Certified Adviser.