Smarteq Wireless tecknar avtal på den kinesiska marknaden

Smarteq Wireless har tecknat ett kontrakt med Nanjing Shunmei Science and Technology Co., Ltd. för distribution och försäljning av antenner för den kinesiska marknaden.

Denna affär är ett viktigt första steg i att bygga upp försäljning av svenska designade antenn produkter under enheten Allgon Asia. Allgon Asia är tänkt att utgöra en sammanlänkande enhet där dotterbolagen i Allgongruppen kan samverka och finna nya affärsmöjligheter på den kinesiska och asiatiska marknaden.

Det ligger i Allgongruppens strategi att samverka mellan bolagen och att vi ska bygga upp nya affärsmöjligheter med distributionskanaler i Asien för svenska designade tekniska produkter som kan möta kunders ökade efterfrågan på mer komplexa tekniska lösningar. Ambitionen är att kommande år utöka antalet distributörer och med vår närhet kunna erbjuda lokal service på plats för kunderna säger Christian Olsson VD Allgon Asia.

Mer info

Allgon Asia Tianjin