Tele Radio startar dotterbolag i Brasilien

Allgons dotterbolag Tele Radio stärker sin närvaro i Brasilien med etableringen av Tele Radio Brazil. Etableringen innebär att Tele Radio kommer närmare kunderna på den växande brasilianska marknaden för industriell radiostyrning.

Tele Radio verkar globalt och levererar industriell radiostyrning till kunder inom industrin, mobil- samt gruvmarknaden, alla med höga krav på funktionalitet och säkerhet. Tele Radio har global räckvidd genom ett brett distributionsnät av egna dotterbolag och partners runt om i världen. Med det nya brasilianska bolaget har Tele Radio dotterbolag i 16 länder.

- Brasilien är en viktig marknad med en utvecklad industriell sektor i Latinamerikas största ekonomi. Detta är en fortsättning på vår framgångsrika modell för tillväxt där vi etablerar egna dotterbolag i marknader med god tillväxtpotential. Under erfarna Laercio Neves ledning och vårt starka produktutbud ska vi nu ta en tydlig position på den stora brasilianska marknaden för industriell radiostyrning, säger Tele Radio Groups VD Ola Samelius.

Tele Radio Brazils VD Laercio Neves är elektronikingenjör med 18 års erfarenhet inom multinationella företag i Brasilien och har stor kunskap och erfarenhet inom industriell automation och radiostyrning.

- Jag är väldigt glad att bli en del av Tele Radio och Allgon-gruppen. Jag är starkt övertygad om att vi kommer att göra ett stort avtryck inom radiostyrning i Brasilien tack vare våra extremt robusta och säkra produkter i kombination med ambitiös lokal support säger Laercio Neves, nytillträdd VD för Tele Radio Brazil.

Tele Radio Brazil kommer att vara baserat i Itupeva i delstaten São Paulo. Tele Radio Brazil beräknas vara fullt operationellt under slutet av september 2019.

För mer information, kontakta:
Johan Hårdén, CEO Allgon
johan.harden@allgon.se

Ola Samelius, CEO Tele Radio, vice CEO Allgon
ola.samelius@allgon.se

Citat

Ola Samelius, VD Tele Radio Group
Jag är starkt övertygad om att vi kommer att göra ett stort avtryck inom radiostyrning i Brasilien tack vare de extremt robusta och säkra produkterna i kombination med ambitiös lokal support.
Laercio Neves, VD Tele Radio Brazil