BioStock: Biotheus tar nästa steg med Alligators antikropp

I augusti förra året tillkännagav Alligator Bioscience ett licensavtal med kinesiska Biotheus avseende en immunaktiverande antikropp från antikroppsbiblioteket ALLIGATOR-GOLD. Efter en inledande utvärderingsperiod har Biotheus nu erlagt den andra delbetalningen om 0,5 MUSD och beslutat att driva utvecklingen vidare i projektet som kan leda till milstolpsbetalningar på 141 MUSD till Alligator.

Läs hela artikeln om Alligator Bioscience på biostock.se:

Detta är ett pressmeddelande från BioStock - Connecting Innovation & Capitalhttps://www.biostock.se/

Alligator Bioscience AB är ett publikt svenskt bioteknikbolag som utvecklar tumörriktade immunterapier mot cancer. Alligators projektportfölj innefattar läkemedelskandidater i klinisk och preklinisk utvecklingsfas: ADC-1013 (mitazalimab), ATOR-1015, ATOR-1017, ALG.APV-527 och ATOR-1144, samt ett antal tidiga forskningsprojekt. Alligators aktier handlas på Nasdaq Stockholm under tickern ”ATORX”. Bolaget grundades 2001 och har idag drygt 55 medarbetare. Huvudkontoret är beläget på Medicon Village i Lund, Sverige.

BioStock: Biotheus tar nästa steg med Alligators antikropp