BioStock: Alligator Bioscience – en pionjär inom cancerimmunterapi

Alligator har gjort sig kända både i Sverige och utomlands för sin breda pipeline av innovativa cancerbehandlingar. Trots att man återfick de globala rättigheterna till ADC-1013 från Janssen, medförde 2019 också betydande framsteg. Med fem projekt med first-in-class potential i pipeline, tror vd Per Norlén att Alligator är på väg att etablera sig som en nyckelspelare inom nischen tumörriktad immunterapi.

Läs hela artikeln på biostock.se: https://www.biostock.se/2020/01/alligator-bioscience-en-pionjar-inom-cancerimmunterapi/

Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capitalhttps://www.biostock.se

Alligator Bioscience AB är ett publikt svenskt bioteknikbolag som utvecklar tumörriktade immunterapier mot cancer. Alligators projektportfölj innefattar läkemedelskandidater i klinisk och preklinisk utvecklingsfas: ADC-1013 (mitazalimab), ATOR-1015, ATOR-1017, ALG.APV-527 och ATOR-1144, samt ett antal tidiga forskningsprojekt. Alligators aktier handlas på Nasdaq Stockholm under tickern ”ATORX”. Bolaget grundades 2001 och har idag drygt 55 medarbetare. Huvudkontoret är beläget på Medicon Village i Lund, Sverige.

BioStock: Alligator Bioscience – en pionjär inom cancerimmunterapi