BioStock Investor Pitch: Alligator Bioscience

Alligator Bioscience har fått en bra start på 2023. Först kom de positiva interimsresultaten från fas II-studien i bukspottkörtelcancer. Därefter doserades den första patienten i en fas I-studie för behandling av solida tumörer i ett samarbete med Aptevo Therapeutics. Nu genomför bolaget en företrädesemission om cirka 199 miljoner kronor. Alligators vd Søren Bregenholt berättar mer om vad som händer i bolaget i dagens BioStock Investor Pitch klockan 09.15.

Se presentationen av Søren Bregenholt  biostock.se:

Detta är ett pressmeddelande från BioStock - Connecting Innovation & Capital. https://www.biostock.se/

Detta material har upprättats i marknadsföringssyfte och är inte och ska inte anses utgöra ett prospekt enligt gällande lagar och regler. De fullständiga villkoren för företrädesemissionen och mer information om bolaget har redovisats i det EU-Tillväxtprospekt som offentliggjordes och publicerades på alligatorbioscience.se den 26 april 2023. EU-Tillväxtprospekt har godkänts och registrerats av Finansinspektionen. Marknadsföringsmaterialet är inte avsett att ersätta EU-tillväxtprospektet som grund för beslut att teckna aktier i Alligator Bioscience och utgör ingen rekommendation att teckna aktier i Alligator Bioscience. Investerare som avser eller överväger att investera i Alligator Bioscience uppmanas därför att läsa EU-tillväxtprospektet.

BioStock Investor Pitch: Alligator Bioscience